17.12.2015 Neljapäev

Maanteeamet kavandab koostöös Lätiga ühist liiklusteavituse süsteemi

Maanteeamet valmistab koostöös Lätiga ette ühist liiklusteavitussüsteemi, mis annaks kahte riiki läbival maanteel E67 liikuvatele sõidukijuhtidele reaalajas olulist ohutusinfot.

Kehvade teeolude kohta saavad autojuhid edaspidi kõige operatiivsemalt infot tee kõrvale paigutatud muutuvtekstiga infotahvlitelt
Kehvade teeolude kohta saavad autojuhid edaspidi kõige operatiivsemalt infot tee kõrvale paigutatud muutuvtekstiga infotahvlitelt Foto: PM

"Süsteemi rajamise eesmärk on pakkuda minimaalset operatiivset ohutusteavet ka nendele liiklejatele, kes ei kasuta mobiilseid andmevahetusseadmeid," selgitas projekti eesmärki maanteeameti intelligentsete transpordisüsteemide projektijuht Kristjan Duubas neljapäeval pressikonverentsil.

Rahvusvahelise pilootprojekti Smart E67 raames kavandatakse Tallinnast läbi Pärnu ja Läti kuni Leedu piirini kulgevale trassile paigaldada liiklusmärgid ning infotahvlid, mis vahendaksid automaatsete juhtimissüsteemide abil operatiivset infot tee olukorra, lubatud sõidukiiruse ning võimalike ohtude kohta. Sellised hoiatusmärgid koos tekstiliste infotabloodega paigaldatakse linnadesse, piirile ja olulisemate ristmike lähedusse.

"Niisuguste juhtimissüsteemide abil peaks olema võimalik muuta liiklus ohutumaks, sujuvamaks ning ka kiiremaks, sest näiteks piirkiirust saab paigaldatavatel märkidel muuta reaalajas," rääkis Duubas. Nõnda saab piirkiirust tõsta ka külmal aastaajal, kui teeolud seda võimaldavad, lisas maanteeameti esindaja.

Näiteks Tallinnast väljuvale Pärnu maantee neljarealisele lõigule Laagrist Ääsmäeni plaanitaksegi paigaldada sellekohased kiiruspiirangu märgid.

Projekti maksumuseks on kavandatud 2,4 miljonit eurot, millest 1,4 kulub Läti ja 1 miljon Eesti teelõigule. Mõlema riigi omaosaluseks jääb projektis 15%, ülejäänu rahastab Euroopa Liit üleeuroopaliste taristuprojektide programmi TEN-T raames.

Projekti tarvis arendatakse veel liiklusseire tehnikat, nagu teeilmajaamad, teekaamerad ja avariituvastussüsteemid, samuti hakkavad koostööd tegema Eesti ja Läti maanteeameti liiklusinfokeskused ning arendatakse seiretehnoloogiat.

Teavitussüsteemid peaksid valmis saama kolme aastaga. 2016. aastal alustatakse projekteerimist, 2017. aastal märkide ja infotahvlite paigaldamist ning 2018 peaks süsteem töövalmis olema. Oluline on ka see, et sellise süsteemi tööks on vajalik muuta seadusandlikku baasi ehk täiendada liiklusmärkide kujundust ja värve sätestavaid määrusi, märkis maanteeameti esindaja.

Praegu on Eesti maanteedel kasutusel kolm muutuvtekstiga liiklusmärki.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255