16.10.2012 Teisipäev

Kauplejad teavad üha paremini, et ostjal on õigus pretensioonile

Tarbijakaitseameti pressiteatest selgub, et amet kontrollis septembris pretensiooni esitamise ja garantii kohta antavat teavet 306 müügikohas üle Eesti. Kokku tuvastas amet rikkumisi ligi üheksal protsendil juhtudest, mis on üsna hea tulemus: eelmisel korral oli rikkumisi 17,6 protsenti.

Olukorra paranemisest hoolimata leidus ettevõtteid ja müüjaid, kes polnud tarbijate seaduslikust õigusest esitada puudusega kauba kohta poele pretensioon, kuulnudki. Küsimusele, kui kaua selline õigus tarbija jaoks pärast ostu kehtib, vastasid eksinud väga erinevalt: üks nädal kuni aasta. Õige vastus oleks olnud kaks aastat.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütleb: „Sel ja eelmisel aastal on tarbijakaitseameti inspektorid kaupluste ja müüjate teadmisi pretensiooni esitamise õigusest kontrollinud rohkem kui tuhandel korral. Teadmised on ameti korraldatud teavituskampaania, koolituste ning ettevõtjatele saadetud materjalide abil paranenud, kuid arenguruumi on siiski.“

Tänaseks on septembris rikkujate suhtes alustatud 27st vääreomenetlusest 21 lõpetatud. Amet määras rahatrahve kokku 990 euro ulatuses ning tegi kahel juhul suulise hoiatuse.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255