07.09.2011 Kolmapäev

Kõige kliendisõbralikumad on pangad ja kütusefirmad

Nimetatud valdkonnad on ka tervikuna klientide silmis kõrgemalt hinnatud, isegi valdkonna nõrgimatele antud hinnangud küündivad kaheksa palli tasemeni. Uuringus kaardistatud kokku kaheksast valdkonnast 32 ettevõttele antud keskmised hinnangud kõiguvad vahemikus 6,5–8,4 palli 10-pallisel skaalal.

Liidritele järgnevad telekommunikatsioonifirmad, seejärel ehituskauplused ning jaekaubandusketid. Nendes valdkondades tegutsevatele ettevõtetele antud klientide hinnangud jäävad enamasti alla kaheksa palli.

Võrreldes eelmise aastaga on sammu tagasi astunud kindlustusvaldkond, märkis TNS Emor.

Ehituskaupluste teenindustase on uuringu kohaselt väga ühtlane ning selle alusel kauplused klientide silmis ei eristu. Samas telekommunikatsiooni ja jaekaubanduse valdkondades tegutsevate ettevõtete puhul on erinevused klientide silmis suuremad ja tase seeläbi kokkuvõttes ebaühtlasem.

Vaadeldud infrastruktuuriettevõtete suhtes on klientide ootused kõrgemad ning kliendikogemust hinnatakse oluliselt madalamalt võrreldes pingerea esiotsas olevate ettevõtetega. Erandina võib välja tuua kõrge rahulolu Eesti Postiga, mis kuulub esikümnesse.

Esikümnesse kuuluvad lisaks veel Neste, Swedbank, SEB, Statoil, Lukoil, Alexela, Eesti Post, If, Olerex ning Sampo.

TNS Emori uuringuekspert Jaana Helmi sõnul võib võrreldes eelmise aastaga täheldada suure osa ettevõtete puhul kliendihinnangutes pigem langustendentsi ja vaid üksikute ettevõtetega on rahulolu kasvanud.

Emori poolt teist korda koostatud Eesti kliendisõbralikemate suurettevõtete edetabeli raames intervjueeriti juulis ja augustis 2000 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Ettevõtted reastati kahe näitaja – klientide üldise rahulolu ning soovitusväärtuse – ühendindeksi alusel.

BNS

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255