23.05.2019 Neljapäev

E-ostlemisest on kujunenud eestlastele harjumus

SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud e-kaubanduse uuring tõi välja, et ostlemine e-kanalites on saamas Balti riikide elanikele harjumuseks. 88% Eesti elanikkonnast tellib kaupu e-kanalitest regulaarselt ning vaid 12% vastanutest kinnitas, et ei tee seda.

Eestis teostavad e-oste vaid mõni kord aastas 37% elanikkonnast, mitu korda kuus 42% ning väga tihti 10% elanikkonnast. Ostu sooritamiseks kasutatakse pangalinki 50% juhtudest, kuid uue funktsiooniga deebetkaardid (25%) ja krediitkaardid (17%) on samuti populaarsed. Eestlaste peamised e-ostlemise kanalid on suured rahvusvahelised ostuplatvormid, nagu Alibaba, Aliexpress ja Amazon, kust tellib kaupu 52% Eesti elanikest. Kohalikke kaubamärke ostavad internetist 46% vastanutest ja usaldus nende kanalite vastu püsib võrreldes ülemaailmsete kanalitega väga kõrgel tasemel.

„E-kaubanduse populaarsus ja selle kasv on Eesti klientide seas olnud viimastel aastatel kaks korda kiirem kui maailma keskmine ning on ulatunud 30%-ni aastas. See näitab selgelt, et inimesed usaldavad e-kanaleid ja väärtustavad hüvesid, mida elektroonilised ostud pakuvad. Peamiste põhjustena, miks internetist kaupu tellitakse, on inimesed nimetanud hea hinna ja kvaliteedi suhte ja kauba valimise mugavuse,“ kommenteeris e-kaubanduse arenguid SEB erakliendi panganduse divisjoni juht Sille Hallang.

Vastavalt uuringu tulemustele internetioste ajendab 16% juhtudest sooritama sõbra või tuttava soovitus, ligi 10% juhtudest reklaam ning 7% juhtudest sotsiaalvõrgustikud ja seal kajastatud reklaam.

SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestimaalase.

Toetajad

Suno 365 logo 10 Uku tarkvara

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes