17.06.2014 Teisipäev

Baltikumis kasutavad tehnoloogiat enim eestlased

Samsungi tarbijakäitumise uuringu järgi kasutavad eestlased rohkem tehnoloogiat kui lätlased või leedukad, eestlastel on kodudes ka suurem valik erinevaid tehnoloogiavahendeid.

Baltikumis kasutavad tehnoloogiat enim eestlased
Baltikumis kasutavad tehnoloogiat enim eestlased Foto: PM

Kuigi peaaaegu kõikides Eesti, Läti ja Leedu kodudes on köögitehnika, televiisor, mobiiltelefon, arvuti või sülearvuti, on 22 protsendil eestlastel lisaks kodus mängukonsool, Lätis on sama näitaja aga 15 ja Leedus 14 protsenti. Eestlaste tehnoloogialembus tuleb esile ka mitmete teiste näitajate kaudu: 60 protsenti eestlastest omab kodus hi-fi audiosüsteemi, kuid Lätis ja Leedus on antud näitajad vastavalt 51 ja 40 protsenti. Eestlastel on ka rohkem video-, DVD- või Blu-ray-mängijaid kui lätlastel ja leedulastel, vastavalt 62, 57 ja 58 protsenti.

Uuringust selgus, et telefon on paljude inimeste jaoks fotokaamera eest. Pildistamine on helistamise ja sõnumite saatmise järel kolmandana kõige populaarsem funktsioon telefonidel ja seda eriti noorema põlvkonna (18–24-aastaste) ja nutitelefonide kasutajate seas. Eestis kasutatavad rohkem kui pooled majanduslikult aktiivsed inimesed tehnoloogiat harivate materjalide lugemiseks või vaatamiseks, alla 24-aastaste hulgas on õppematerjalide lugemine läbi nutivahendite veelgi populaarsem.

Televiisori vaatamine on noorema generatsiooni hulgas Baltikumis vähenemas, kuid vanema põlvkonna jaoks on see endiselt oluline. Eestis vaatab televiisorit kõige vähem alla 35-aastane inimene, kuid kõige rohkem vaatab 45-55-aastane abielus inimene, kellel on kodus nutitelevisioon. Eestlased vaatavad televiisorit rohkem kui naaberriikide elanikud.Baltimaade inimesed ei tunne, et tehnoloogia oleks näost-näkku suhtlust vähendanud. 71 protsenti eestlastest leidis, et tänu tehnoloogiale on kergem perekonnaga kontakti hoida ja kohtumisi kokku leppida. Ligi kolmveerand 55-65-aastastest eestlastest leiab, et tehnoloogia toob neid perega kokku.Uuring viidi läbi Balti riikides ligi 2200 vastaja hulgas. Tarbijakäitumise uuringut hakatakse läbi viima kaks korda aastas.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255