09.01.2012 Esmaspäev

Ülevaade tööinspektsiooni infotelefoni tööst

„Läbi aegade on infotelefonil olnud kaks peamist teemat: töösuhte lõpetamine, mille kohta küsivad nii töötajad kui tööandjad; ning saamata jäänud töötasu, mille kohta küsivad töötajad,” selgitas Annely Lind, Tööinspektsiooni peajurist.

Nõustades seletavad juristid lahti põhiliselt töölepingu seadust ja sellega seonduvaid õigusakte. „Viimasel ajal on lisandunud teema, et naine tahab naasta lapsehoolduspuhkuselt, kuid kuuleb, et tema töökohta enam ei ole. Telefonile vastates on mul peaaegu iga päev vähemalt üks selline kõne,” märkis tööinspektor-jurist Ann Tiitson, kes on infotelefonile vastanud selle loomisest peale.

2008. aasta kümne kuu jooksul vastas Tööinspektsiooni infotelefon 22 140 kõnele, 2009. aastal vastati rekordiliselt 50 461 kõnele, 2010. aastal vastas infotelefon 37 562  kõnele. Kokku on infotelefoni tegutsemisaja jooksul juristid vastanud 141 365 kõnele.

„2009. aasta oli majanduslikult hästi raske. Kõnesid oli väga palju. Lisaks hakkas kehtima 2009. aasta 1. juulil  uus töölepingu seadus, millega seoses tuli palju küsimusi.

2009. aastal oli koondamiste laine, palju helistamisi oli sellega seoses,” selgitas tööinspektor-jurist Ann Tiitson. „Infotelefon on tegelikult konkreetse lühiinfo andmiseks. Kui on vaja pikemat nõustamist, siis soovitame tulla juristi vastuvõtule, võttes kaasa vajalikud dokumendid.”

Tööinspektsioon pakub nõustamist läbi kolme peamise infokanali:

  • juristi infotelefonil 640 6000,
  • e-posti teel See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.,
  • üle Eesti toimuvatel juristide vastuvõttudel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255