11.11.2022 Reede

Võimalus taotleda toetust e-arvete arenduseks

EASi-i ja Kredexi ühendasutuse pakutava toetusmeetmega soovitakse kaasa aidata ettevõtja äriprotsesside innovatsioonile e-arve arenduste kaudu, teatab ITL.

Maksimaalne toetussumma on 20 000 eurot.
Maksimaalne toetussumma on 20 000 eurot. Foto: pixabay

Kuna me oleme osa ühtsest Euroopa majandusruumist, lihtsustab liidusiseselt sama e-arve standardi kasutamine kõigi andmevahetust, kirjutab Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit. Seetõttu oleme ka Eestis üle minemas Euroopa e-arve standardi kasutamisele. Kuna üleminek puudutab kõiki raamatupidamistarkvara arendajaid ja pakkujaid, on MKM avanud toetusmeetme e-arvete arenduste toetamiseks.

ITL-i tegevjuht Doris Põld selgitab, et praeguses piiratud tööjõu tingimustes on õige aeg digitaliseerida vähemalt osa raamatupidamistoimingutest ka eraettevõtetes. Eesti avalikus sektoris on olnud e-arved kohustuslikud juba kolm aastat. Juba on selge, et ühe e-arve menetlemine maksab 3-4 korda vähem võrreldes paberarvega, ka ajakulu on 80% väiksem. Kui ka ettevõtete vahelised tehingud sarnaselt avalikule sektorile toimuvad digitaalselt reaalajas, on lihtsam liikuda Eestis reaalajas majanduse suunas.

E-arvetele üleminek panustab oluliselt reaalajamajanduse arengusse, mis hõlmab erinevaid reaalajas toimivaid ning masinloetavusel põhinevaid digitaalseid lahendusi, nagu näiteks e-arved, e-kviitungid, e-saatelehed ja e-aruanded. See kõik aitab jõuda turvalise ja bürokraatiavaba ettevõtluskeskkonnani.

Kes saavad toetust taotleda?

Toetuse taotlejaks sobib vähemalt 12 kuud tegutsenud Eesti äriühing, kes pakub e-arvete operaatorteenust, majandustarkvara, kassasüsteemi, makselahenduste või muud tarkvarateenust.

Milleks on võimalik toetust taotleda?

  • Üks oluline tegevus on EL e-arve standardi kasutuselevõtt.
  • Teise võimalusena saab kasutada toetusraha ettevõtja tarkvara digitaalse andmevahetuse liidestuse arenduseks PEPPOL-i andmevahetusvõrgustikuga. PEPPOL on pea kogu maakera kattev e-arvete võrgustik, standardne lahendus e-arvete saatmiseks ja vastuvõtmiseks. Võrgu kasutajaskond on liikunud avalikust sektorist (B2G) ka ärimaailma (B2B).
  • Et tarkvarasüsteemides e-arvete kasutaja teekonda lihtsamaks ning lahendusi kasutajasõbralikumaks muuta, toetatakse e-arvete kasutamise teekonna automatiseerimist.
  • Lisaks toetatakse turundustegevusi, et suurendada ettevõtjate teadlikkust e-arvete kasuteguritest – seeläbi edendatakse kogu erasektori e-arvete kasutuselevõttu.
  • Toetust on võimalik taotleda kas üheks või mitmeks tegevuseks.

Kui suur on toetussumma?

Maksimaalne toetussumma on 20 000 eurot, millele peab lisanduma ettevõtja 50% omafinantseering. Seega on kogu projektimaht kokku ligikaudu 40 000 eurot.

Toetust saab taotleda kevadeni 2023.

Miks võiks toetust taotleda?

E-arvete standardi kasutuselevõtu järel muutub nii teenuse pakkuja kui ka tarbija elu kergemaks: lihtsustunud on raamatupidamise toimingud, vigade hulk on väiksem, info ei kao kunagi ja jõuab alati õigel ajal õigesse kohta.

Erinevate protsesside automatiseerimise läbi (näiteks mitmesugused regulaartegevuste mallide kasutamise võimalused) on andmete kvaliteet oluliselt parem, jääb ära andmete käsitsi sisestamine, suureneb läbipaistvus, sest arvete konteerimine on kooskõlas kasutajaõigustega. Arveldaja saab EL e-arve standardit rakendades liikuda koheselt ka kõrgema andmekvaliteedini (lihtsalt andmed vs selgelt defineeritud ja kontrollitud andmed). Lisaks avab EL e-arve kasutamine võimaluse lihtsamaks piiriüleseks arveldamiseks.

E-arvetele üleminek panustab oluliselt reaalajamajanduse arengusse, mis hõlmab erinevaid reaalajas toimivaid ning masinloetavusel põhinevaid digitaalseid lahendusi, nagu näiteks e-arved, e-kviitungid, e-saatelehed ja e-aruanded. See kõik aitab jõuda turvalise ja bürokraatiavaba ettevõtluskeskkonnani.

Tutvu toetusmeetmega lähemalt siin.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!