10.08.2012 Reede

Tarbija saab alusetu võlanõude vaidlustada

Tarbijakaitseametisse pöördub aeg – ajalt inimesi kellele on ettevõtjate poolt esitatud põhjendamatuid või osaliselt põhjendamatuid aga ka aegunud võlanõudeid, teatas amet.

Käesoleva nädala alguses teatas Starman oma valmisolekust inkasso vahendusel tarbijatelt välja nõuda rohkem kui kolme aasta taguseid võlgnevusi. Tarbijakaitseamet juhib võimalike võlanõudeid saavate inimeste tähelepanu asjaolule, et põhjendamatuid võlanõudeid on õigus vaidlustada ja selles osas tasuks olla tähelepanelik ning reageerida kohe.

Aegunud võlanõuete osas saab siiski vaidlustamine olla tulemuslik vaid juhul, kui võlanõude saaja pole võla tasumisest tahtlikult kõrvale hoidunud ja kui ettevõte pole tarbijale võlgnevuse tasumise nõudeid varem mõistlikul ajal esitanud.

Alusetu võlanõude vaidlustamiseks tuleb võlanõude esitanud ettevõttele sh inkassofirmale esitada kirjalik vastulause. Ettevõtja on seepeale kohustatud tõendama võlgnevuse olemasolu ja ka seda, et tarbijat on mõistliku aja jooksul võlgnevusest teavitatud.

NB! Tavaliste lepingute puhul aegub nõue kolme aasta jooksul, kuid seadus lubab pooltel kokku leppida ka pikemas, kuni kümneaastases aegumistähtajas. Selline kokkulepe peab olema fikseeritud lepingus. Kui tarbijal enam lepingut pole, siis saab selle koopiat küsida ettevõtjalt, kes nõude esitas.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255