30.08.2013 Reede

Saaremaa sadamat võib kohtuvaidluse ajal kaubasadamana kasutada

Tallinna Sadam võib Saaremaa sadamat kohtuvaidluse ajal kasutada kaubasadamana olemasolevate ehitiste baasil, kuid suured ehitusplaanid tuleb lükata tulevikku, kirjutab Saarte Hääl.

Saaremaa sadamat võib kohtuvaidluse ajal kaubasadamana kasutada
Saaremaa sadamat võib kohtuvaidluse ajal kaubasadamana kasutada Foto: Reuters

Ringkonnakohus peatas oma määrusega Saaremaa sadama detailplaneeringu täitmise ajaks, mil kestab kaubasadama rajamise vastaste ja Mustjala valla kohtuvaidlus.

"Mõlemad piirinaabrid, nii Tallinna Sadam kui ka Kooviskid saavad edasi elada, Tallinna Sadam võib väikeses mahus kaubavedu teha, suures mahus arendust praegu ei tule," ütles Mustjala vallavanem Kalle Kolter.

MTÜ Ninase Küla Selts ja Janne Koovisk esitasid Pärnu kohtumajale kaebused Saaremaa Sadama detailplaneeringu tühistamiseks kaks kuud tagasi. Tallinna Sadama algatatud detailplaneeringuga tahetakse senine kruiisisadam muuta kruiisi- ja kaubasadamaks ning ehitada sadama maa-alale tööstuspark. Tallinna halduskohus esialgset õiguskaitset 12. juulil ei rakendanud ja detailplaneeringu täitmist kohtuvaidluse ajaks ei peatanud.

Küll aga tegi seda teisipäeval ringkonnakohus, lubades sadama kasutamist kaubasadamana olemasolevate ehitiste baasil. Sadamat külastavate lubatud laevade arv ja tingimused jäävad kehtima vastavalt varasemale planeeringule. Samas lubas kohus jätkata vallatee rajamist, mis on ette nähtud ka varasema detailplaneeringuga.

"Tegemist on Ninase küla seltsi jaoks olulise lahendiga, kuna kaubasadama edasiarendamise korral puuduks kohtuvaidlusel mõte," ütles advokaadibüroo Tark Grunte Sutkiene vandeadvokaat Piret Blankin.

Ninase küla seltsi esindav ja Saaremaa sadama kõrval majutusettevõtet pidav Janne Koovisk lisas, et Saaremaa sadama piirkond muutub turistidele lähitulevikus veelgi atraktiivsemaks, mida kinnitavad mitmed sel suvel toimunud kultuuriüritused Saaremaa sadamas ning suurenev kruiisilaevade hulk.

"Loodav tööstuspark – tehasehooned, kraanad, puistekaubakuhilad jne – välistaks ilmselt turismi arengu selles piirkonnas lõplikult," sõnas Koovisk.

Tänavu mais Mustjala vallavolikogu otsusega kehtestatud detailplaneeringuga kavandatakse lisaks sadamas seni lubatud tegevusele, milleks on peaasjalikult reisijatevedu, ka sega- ja puistekauba käitlemist ning ladustamist mahus 100 000 kuni 300 000 tonni aastas, sealhulgas üht kuni kahte kaubalaeva külastust nädalas.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255