Turgu valitsev Eesti Post diskrimineeris kahes erinevas episoodis AS-i
Itella Information, pakkudes viimasele teenuseid ebasoodsatel
tingimustel, selgitas amet.
Itella Information aitab oma klientidel korraldada postisaadetiste
väljasaatmist, näiteks kirju välja trükkides, ümbrikustades ja
sorteerides. Samalaadset teenust osutab ka Eesti Posti tütarettevõte
Eesti Elektronpost. Kumbki kahest ettevõtjast kirju ise laiali ei kanna
ja peavad seda teenust ostma mõnelt postiettevõtjalt.
Eesti Post on ülekaalukalt suurim postiettevõtja Eestis, kes omab
ainukesena üleriigilist postivõrku. Itella Information peab seega
suuremate tellimuste puhul üldjuhul kasutama Eesti Posti teenuseid.
Mullu septembris korraldasid rahandusministeerium eurokalkulaatorite
riigihanke ning Eesti Energia korraldas infosüsteemi vahetusest
teavitamise riigihanke. Eesti Post pakkus neil hangetel Eesti
Elektronposti ettevalmistatud saadetiste laialiveoks märkimisväärselt
soodsamaid tingimusi kui Itella Information ja selle tulemusena ei olnud
Itella Information neil hangetel enam konkurentsivõimeline, märkis
konkurentsiamet.
Konkurentsiameti hinnangul rikkus Eesti Post tõsiselt konkurentsiseadust, mistõttu määrati firmale rahatrahv 36.000 eurot.
BNS