Riik plaanib uuest aastast tõsta merevedusid puudutavaid tasusid - senised tuletorni-, navigatsiooni ja jäämurdjatasu asendataks veeteetasuga, mis tooks riigieelarvesse kuni 20 lisamiljonit ehk senisest kaks korda enam ning ühtlasi kergitab ka meretranspordi hinda.
Logistikuid paneb muretsema, et seaduse kohaselt peaksid jäämurdmise kinni maksma ka näiteks suvel Tallinna külastavad kruisiilaevad, mis seda teenust aga ei vaja ega kasuta, kirjutab Äripäev. Eesti sadamatesse sisenemine kallineks kuni kuus korda ning see on firmadele, näiteks väetisetransiidiga tegelevale DBT-le, juba tunda andnud - ettevõte kaotas kaks klienti.
Samas ei kiirusta ettevõtted ütlema, millal ja kui suureks hinnatõus võib kujuneda. Nii kommenteeris AS Baltic Rail esindaja Katrin Aru ÄP-le, et "oleneb üldisest majandusseisust Euroopas selle aasta lõpus, kui on lepingute uuendamise aeg." AS EVR Cargo esindaja Rain Dorbek aga nentis, et kindlasti veohind vähemalt osade klientide jaoks tõuseb.