05.06.2015 Reede

Uute sõiduautode müük langes mais 14%

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) teatel langes uute autode müük mais 14 protsenti 1712 autole.
Uute sõiduautode müük langes mais 14%
Uute sõiduautode müük langes mais 14% Foto: Reuters

Viie kuuga on tänavu müüdud aga kokku 8489 uut sõiduautot, mis jääb möödunud aasta sama perioodi müügitulemustele alla 3 protsendi võrra. Samas tuleb tõdeda, et uute sõiduautode osakaal kogu sõiduautode impordist pole näiteks võrreldes eelmise maikuuga muutunud ja on ikka 45 protsenti, selgub pressiteatest.

Automarkide seas on jätkuvalt populaarseim Toyota, mis püsis ka mais esikohal 244 müüdud autoga. Teisel kohal oli Škoda 173 autoga ja kolmas oli Honda 163 müüdud sõiduautoga. Mudelitest müüs enim Honda CR-V, milliseid läks kaubaks 72. Napilt jäi maha Škoda Octavia 70 müüdud autoga ja kolmandaks tõusis tabelis Subaru Legacy 61 autoga. Lisaks Eesti turule müüdud autodega läks eksporti 69 sõiduautot. Elektriautode müük püsis juba teist kuud järjest nullis.

Segmentide jaotuses püsib jätkuvalt esikohal väike keskklass, mille osakaal oli mais 32 protsenti. Järgmistena figureerivad populaarsuse edetabelis 17 protsendiga väikeautod ning kolmandaks suurima segmendi moodustavad keskklass ja keskmise suurusega maasturid 14 protsendiga.

Erinevalt sõiduautodest jätkab tarbesõidukite müük tõusujoonel ja mais müüdi tarbesõidukeid 9 protsenti enam kui möödunud aastal. Viie kuuga kokku on aga tarbesõidukeid müüdud 19,1 protsenti rohkem kui mullu. Markidest oli edukaim Peugeot 72 müüdud sõidukiga, järgnesid Citroen ja Renault vastavalt 61 ja 33 sõidukiga. Veokeid müüs kõige rohkem ehk 24 Scania.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255