10.10.2018 Kolmapäev

Uuring: Eesti e-ostlejad tagastavad kaupu vaid 2 protsendil juhtudest

Pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud rahvusvahelisest uuringust selgub, et Eesti e-ostlejatest 90 protsenti peab internetist teenuste ja kaupade tellimist lihtsaks ning kaupu tagastatakse vaid 2 protsendil juhtudest.

DPD Eesti E-ärisuuna juht Margot Posti ütles pressiteate vahendusel, et ilmselt on kaupade tagastamise madal protsent seotud sellega, et Eesti inimestel puudub selleks veel harjumus ning siiani arvatakse, et e-ostude puhul on see liiga keeruline protsess, kuigi tegelikult pole see nii.

"Kui Eestis tagastatakse keskmiselt 2 protsenti ostudest, siis muu Euroopa riikide keskmine tagastatud ostude protsent on üle kahe korra suurem ehk pigem üle 5 protsenti," tõi Posti esile. Eesti e-ostlejate tagastatavate kaupade hulgast moodustavad suurima osa ehk 45 protsenti uuringu järgi riided ja muud moekaubad.

See ei tähenda aga DPD teatel alati, et tagastatud kaup ei olnud kvaliteetne või muudmoodi defektne, tihti vahetatakse lihtsalt eseme suurust ning näiteks mõningad aktiivsemad e-ostlejad tellivadki kohe kaupu mitmes suuruses ja siis lihtsalt tagastavad ebasobivad.

DPD uuringust selgus veel, et peamiste Eesti inimeste e-ostlemist takistavate tegurite eesotsas on soovitava toote laos mitteolemine, vigased või halvasti ülesehitatud veebilehed ning teiste kasutajate kehvad hinnangud. Eestlastest veel vähem kasutavad e-poode kaupade ostmiseks vaid lätlased ja sloveenlased.

Kõige usinamad ostlejad on Inglismaal, kus internetiostude osakaal on ligi 14 protsenti kõikidest füüsilistest kaupadest. Eestis on kogu füüsiliste kaupade turust netiostude osakaal 7,7 protsenti ning Euroopas keskmiselt on see number 11,3 protsenti.

"Mõningatele takistavatele teguritele vaatamata on e-kaubandus maailmas ja eriti Eestis üha kiiremini kasvav ning uutel põlvkondadel, kes juba maast-madalast nutiseadmega elanud, on ostuharjumused hoopis teised," märkis DPD Eesti E-ärisuuna juht Posti.

DPD grupi e-ostlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255