23.05.2011 Esmaspäev

Tsäkko: Eestis kiirteid rajama ei hakata

"Kui me vaatame täna Eesti liikluskoormust, siis on kiirteedel omad nõuded ja standardid, millele meie teede liikluskoormus ei vasta. Isegi meie suurima koormusega teed, nagu Tallinna-Pärnu maantee algus, kus on umbes 36.000 sõidukit ööpäevas, ei anna kiirtee jaoks vajalikku koormust välja. Seal võiks olla 50.000 kuni 100.000 sõidukit ööpäevas," ütles Tsäkko.

Maanteeameti peadirektori sõnul ei ole kiirteede väljaehitamine Eestis nende suure maksumuse tõttu majanduslikult mõttekas. "Eesti territoorium ei ole ka sedavõrd suur, et me vajaksime kiirteid, sest neljarajalisel teel Tartust Tallinna kaks tundi on normaalne sõiduaeg. Meie teedeehituskontseptsioon on piisavalt optimaalne ja ei ole ka kiirteid ette näinud," kinnitas Tsäkko.

Olemasolevatel esimese klassi teelõikudel, kus suvisel ajal kehtib piirkiirus 110 kilomeetrit tunnis, ei saa Tsäkko kinnitusel suuremat piirkiirust aastaringseks muuta, sest selleks tuleks tõsta tee seisunditaset.

"Tänane maanteeameti ja politsei koostöös kujundatud kontseptsioon on olnud selline, et me talvisel ajal siiski piirame kiirust, kuna me ei ole täna sada protsenti veendunud, et me suudame tagada ööpäevaringselt nii häid teeolusid," selgitas Tsäkko. "Kui me otsustame, et me tõstame seisunditaset neljandale, mis on kõrgem kui tänane kolmas tase, siis oleks seal reageerimine ööpäevaringselt kahe tunni jooksul. Sellisel juhul tuleks aastaringne 110 km/h piirkiirus kõne alla," ütles maanteeameti peadirektor.

Tänavu tohivad A- ja B-kategooria sõidukid 110 km/h sõita ühtekokku 148,1 kilomeetri ulatuses, mullu kehtis selline piirang 133 kilomeetril. 100km/h ala on tänavu 652,9 kilomeetrit, mullu oli see 645,5 kilomeetrit.

BNS


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255