22.10.2010 Reede

Tarbijatel tekib üha rohkem probleeme finantsteenustega

Septembrikuus esitati Tarbijakaitseametile 161 kaebust (2009. aasta septembris 270), millest 60 olid seotud teenustega ning 72 tööstuskaupadega.

Tarbijakaitseamet koostas septembris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 815 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 106 väärteootsust kogusummas 67 580 krooni.

Tarbijakaebuste komisjonis toimus septembris kokku 23 istungit, milles arutati tekkinud probleemide üle mööbliga, mobiiltelefoniga, arvutitega, käekellaga, spordikotiga, jalatsitega, soojuspupmjadega jms. Teenustest olid komisjonis arutluse all järgmised: fototeenus, sideteenus, autokool, turismiteenus, elektriteenus ning ehitusteenus. Komisjoni pädevusest väljus 7 juhtumit, tarbija kasuks lahendati 5, teist samapalju jäeti rahuldamata ning poolte kokkuleppel lahenes 4 juhtumit.

Kaebuste ning järelepäringute arv on eelmise aasta sama perioodiga küll kahanenud, kuid samas on kahekordistunud info- ja nõustamistelefonile tulnud kõnede arv, millest võib järeldada, et tarbijad eelistavad otsekontakti teel oma küsimustele vastused ning edasised juhtnöörid saada.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste lausus: „viimasel paaril aastal on olulisel määral kasvanud tarbijate pöördumiste arv seoses erinevate finantsteenustega ja k.a aastalõpu prognoosiga suureneb see ka sel aastal. Käesoleval aastal on eriti täheldatav tarbijate probleemid  kombineeritud finantsteenustega (automüük ja kinnisvara, pank ja liising, kindlustusmaakler ja kindlustus ja nende omavahelised seosed).“ Sooniste lisas, et Tarbijakaitseamet on tõstnud kompetentsi nende küsimuste menetlemiseks ning omab tänaseks ka juba tarbijate kaebuste komisjoni praktikat.

Septembris toimus Tarbijakaitseametis sisuteenuste teemaline ümarlaud, millest võtsid osa sisuteenuste pakkujate ning operaatorfirmade esindajad.  Osapooled kutsuti kokku tulenevalt Tarbijakaitseameti statistikast ning vajadusest mobiilsete sisuteenuste turuosalistele rangemate reeglite kehtestamiseks tarbijate huvidest lähtuvalt. Ümarlaua eesmärgiks on välja selgitada, millistes küsimustes on osapooled valmis koostööd tegema ja millises osas on vaja kasutusele võtta rangemad meetmed. Kokkusaamisel jõuti kokkuleppele, et operaatorid on valmis lisama teenuseosutajatega sõlmitavatele lepingutele juurde Tarbijakaitseameti soovitusliku juhendi. Nimetatud juhend on hetkel koostamisel.

Tarbijakaitseamet


 

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!