15.03.2012 Neljapäev

Tarbijakaitseamet saatis kaupmeestele meelespea tarbija õigustest

Meelespea toob välja peamised punktid, mida teenindaja peaks teadma tarbija pretentsiooni esitamise õigusest, et jagada tarbijale edaspidi korrektset informatsiooni.

Meelespeas on välja toodud, et tarbijal on õigus esitada kauba suhtes pretensioone kaks aastat. Kui selle aja jooksul on ostetud tootel ilmenenud tootmisdefekt, peab kaupmees selle parandama või asendama. Kui see pole võimalik, peab kaupmees toote vahetama raha või kinkekaartide vastu. Kaebust võib tarbija esitada nii kirjalikult kui suuliselt ja kirjalikule kaebusele peab kaupmees vastuse andma 15 päeva jooksul.

Esimesel kuuel kuul tekkinud puudust peetakse seaduse järgi tootmisdefektiks. Kui kaupmees ei ole sellega nõus, peab ta tõestama vastupidist ja seda ka tarbijale selgitama. Tõendamise kulud esimesel poolaastal kannab kaupleja. Hiljem kannab need kulud süüdlane ehk tootmisdefekti puhul kaupmees, valest kasutamist tingitud puuduste korral tarbija.

Amet rõhutab, et kaebuse esitamise õigus ei ole sama, mis garantii. Kaebuse esitamise õigus tuleneb seadusest, kuid garantiid pakuvad kaupmehed vabatahtlikult. Teenindaja peaks ostjat kaebuse esitamise õigusest suuliselt teavitama. Samuti peab teenindaja teavitama tarbijat garantiist ja selle tingimustest.

Mullu septembris-oktoobris läbi viidud tarbijakaitseameti üleriigilise kontrolli tulemustest selgus, et pea pooltel juhtudest annavad kauplused ostjatele kaebuse esitamise kohta eksitavat infot. Tarbijakaitseameti inspektorite 366 kontrollostu puhul anti 173 korral selle kohta kas osaliselt või täiesti valet infot. Veebruaris alustas tarbijakaitseamet järelkontrolliga ja on tänaseks kontrollinud veel 257 kaupmeest. Eksitavat infot pretensiooni esitamise ja garantii kohta anti ameti inspektoritele 62 kaupluses. Sügises kontrollis eksinud kauplustest kontrolliti uuesti 97 poodi ja amet tuvastas uuesti 17 rikkumist.

Esimese kontrolli käigus trahve ei määratud, aga kuna järelkontrolli ajal ilmnes korduvaid rikkumisi, on amet teinud tänaseks 37 trahvi kogusummas 996 eurot.

Tarbijakaitseamet saatis meelespea elektrooniliselt ligi 10 000 kaupmehele üle Eesti.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255