TRK 1140x140 ee gif
28.11.2014 Reede

Sõiduautode kaubikuks ümberregistreerimine on hüppeliselt kasvanud

Sõiduautode kaubikuks ümberregistreerimine on hüppeliselt kasvanud
Sõiduautode kaubikuks ümberregistreerimine on hüppeliselt kasvanud PM

Firmaautode käibemaksu piirangust pääsemiseks on hüppeliselt kasvanud sõiduautode kaubikuks ümber registreerimine, selle olukorra likvideerimiseks võetakse 1. detsembrist Eestis kasutusele ka rangemad normid kaubikutele.

„Viimaste nädalatega laekus üle 100 taotluse nädalas, mistõttu on ümberehituse vormistamise järjekorrad pikenenud neljale nädalale. Kaubikuks soovitakse ümber registreerida kõikvõimalikke sõiduautosid kuni tavaliste sedaankerega sõiduautodeni välja,“ rääkis Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna märkis, et just viimasel ajal on tekkinud hulgaliselt õnneproovijaid. Kaubikuna on püütud esitleda nii paarikümne aasta vanust Audi 80 sedaani kui ka uusi kalleid maastureid.

1. detsembril pannakse libakaubikute registreerimisele piir peale – Maanteeamet hakkab rakendama Euroopa ühtsete kaubikule kehtestatud normide rangemat versiooni, mis peale Eestis praegu käibel olevate nõuete määratleb ka kaubaruumi pikkuse ning laadimisava kõrguse ja pindala.

„EL-i normid ja ministri määrus andsid maanteeametile direktiivi täitmisel tõlgendusruumi ja seni kasutasime tõlgendust, mis ei olnud kõige rangem, kuna selleks puudus vajadus – massilist trikitamist ei esinenud. Viimastel nädalatel nägime selgelt, et käib sõna otseses mõttes trikitamine, ja leidsime, et me ei saa sellise leebe halduspraktikaga enam jätkata ja sellist käitumist tolereerida,“ rääkis Lugna.

Need taotlused, mis praeguseks on juba esitatud, vaadatakse Lugna sõnul läbi juba lähtuvalt rangematest nõuetest.

Peale selle hakatakse rangemalt kontrollima, et kaubikuna registreeritud sõidukit tõesti sihtotstarbeliselt ehk kauba veoks kasutatakse. „Oleme juba rääkinud Politsei- ja Piirivalveameti ning Maksu- ja Tolliametiga, kes hakkavad kontrollima, et kaubiku jaoks kohustuslikud vaheseinad oleks liikluses olevatel autodel reaalselt ka kasutuses. On teada, et meile näidatakse küll korrektne vaheseinaga kaubik ette, aga hiljem võetakse see välja ja kasutatakse sõidukit kui tavalist sõiduautot,“ rääkis Lugna.

Toetajad

Suno 365 logo 10  

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes