30.06.2011 Neljapäev

Jaemüük kasvas ka mais

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük 2010. aasta sügisel pärast ligi kahe ja poole aastast langust taas kasvama. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule ning kasv jätkus märtsis, aprillis ja mais.

Mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 330 miljonit eurot (5,2 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid jätkuvalt tööstuskaupade kauplused, kuid eelmiste kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo neis kauplustes veidi aeglustus. Kui eelneval kolmel kuul suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 9–13%, siis mais oli suurenemine 7%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta mais. Nende tegevusalade puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Mais suurenes jaemüük enim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 14%.

Toidukaupade kaupluste jaemüük, mis aprillis mõnevõrra suurenes, pöördus mais taas langusesse. Kui aprillis suurenes nende kaupluste jaemüük 1%, siis mais vähenes nende jaemüük 1% eelmise aasta sama kuuga võrreldes. Toidukaupade kaupluste jaemüügi langusele avaldas jätkuvalt mõju keskmisest kiirem hinnatõus.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades 2,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 408 miljonit eurot (6.4 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes 7%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – mai 2011 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255