28.05.2010 Reede

Hinnakujundus ja hinna avaldamine kliendile

 

Hindade avaldamine kahes vääringus muutub kohustuslikuks enne €-päeva

Hindade kahes vääringus avaldamise põhimõtted on kehtestatud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega. Selleks, et tarbijad saaksid varakult harjuda uues vääringus hindadega, tehakse kaupade ja teenuste hindade avaldamine kahes vääringus kohustuslikuks alates 1. juulist 2010 ja kohustus kehtib kuus kuud pärast euroalaga liitumist. Hindade ümberarvestamisel tuleb järgida ümardamisreegleid (vt. Konventeerimisnõuded ja ümardamisreeglid ).

Hindade kahes vääringus näitamise kohustus ei laiene neile, kellel klientideks on juriidilised isikud, sest tarbija on Tarbijakaitse seaduse kohaselt füüsiline isik.

Hindade esitamine peab olema selge ja arusaadav

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kaupmeeste liit ja tarbijakaitseamet koostavad jaekaupmeestele kahes vääringus hindade avaldamise juhendi, mille üldpõhimõtted on järgmised:

  • hind peab olema avaldatud viisil, et see on tarbijale üheselt arusaadav, kergesti märgatav ja selgelt loetav;
  • kauba või teenuse hind tuleb kahes vääringus avaldada müügikohas ja mujal, kus hinna esitamist nõutakse;
  • soovitav on aegsasti kujundada hinnasildid nii, et krooni- ja eurohind on esitatud enam-vähem ühe suurusega (kergelt märgatav). Sellisel juhul ei oleks vaja kohe pärast €-päeva silte muuta.

Kahes vääringus hindade avaldamise juhendi leiate tarbijakaitseameti veebilehelt ja kaupmeeste liidu veebilehelt.

Euro kasutuselevõtt ei tohi kaasa tuua varjatud hinnatõusu

Hinnakujundusel tuleb arvestada, et tarbijad on varjatud hinnatõusule tundlikud. Eurole ülemineku perioodil (mõni kuu enne ja kuus kuud pärast €-päeva) on kaupade ja teenuste hinnad tarbijate erilise tähelepanu all. Hindade monitooring ja tulemuste avaldamine on tarbijakaitseameti üks tegevusi enne ja pärast Eesti liitumist euroalaga.

Aus hinnakujundus annab konkurentsieelise

Euroopa Komisjoni soovitusel ning kaubandus- ja tööstuskoja eestvedamisel, on ettevalmistamisel ausa hinnakujunduse lepe koosasjaomase märgisega leppega liitujatele. Leppega on võimalus liituda kõikidel ettevõtjatel.

Leppega vabatahtlikult liitunud ettevõtjad annavad nõusoleku, et eurole üleminekul järgivad nad head tava ega tõsta põhjendamatult hindu. See on signaal tarbijale ausast ja vastutustundlikust käitumisest. Leppega liitujad saavad õiguse kasutada asjakohase logoga kleebist. Märgise õiglast kasutamist jälgivad tarbijakaitseamet ja ettevõtjate erialaliidud. Täiendavat teavet leiate kaubandus- ja tööstuskoja veebilehelt .

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255