Taskila ise jääb lehele võimalikest investoritest kõneldes tagasihoidlikuks, kuid ta tunnistab, et on rääkinud kahe firmaga võimalikust partnerlusest ning tulevikus võiksid need olla huvitatud ka investori rollist.
Ta lisas, et läbirääkimised on veel algjärgus ning aktiivselt partnerit ei otsita.
Lennunduskonsultant Toomas Petersoni sõnul on juhtkonnal plaanis suvel muuta Estonian Airi lennufirma ülesehitust, luues katusfirma ning sinna alla kuuluvad tütarfirmad. Neist üks tegeleks lähilendudega, teine pühenduks pikematele vahemaadele ning kolmas tšarterlendudele. "See kokku võikski tähendada võimalikku valmisolekut müügiks," nentis Peterson.
Estonian Airil on koostöös lennujaamaga käsil niinimetatud Aasia ühenduse loomine. Seega võiks Postimehe hinnangul eeldada, et tehing on kavas mõne Hiina, Singapuri või Lähis-Ida firmaga.
Petersoni sõnul ei maksaks peljata ka Vene firmasid, kuna nende seas on juba küllalt palju selliseid, kes pööravad suurt tähelepanu lennuohutusele ning on oma lennukitega oodatud euroliitu. Üheks selliseks on tema sõnul näiteks UTair.
"Tundub siiski, et arvestades Vene teema sensitiivsust, on reaalsem otsida kosilast Hiinast, Lõuna-Koreast ja Jaapanist," märkis ta. "Samas on distants võib-olla liiga suur ning ka sealsed firmad liialt suured."
Urva lisas samas, et praegu on siiski suhteliselt keeruline leida põhjust, miks peaks Estonian Air kellelegi huvi pakkuma. Tema sõnul on esimene ettevõte müügivalmiduse kriteerium kasumlikkus, kuid Estonian Air töötab praegu aga kahjumiga.
BNS