TRK 1140x140 ee gif
22.08.2017 Teisipäev

Eesti eksport Poola võiks olla suurem

 Poola suunal eksportimisel on peamised eelised turu suhteline lähedus ja suurus
Poola suunal eksportimisel on peamised eelised turu suhteline lähedus ja suurus Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Poola on ekspordi sihtturuna seni olnud Eesti ettevõtete poolt pigem vähekasutatud. Siiski on Poolal mitmeid eeliseid, miks seda oma uue ekspordituruna kaaluda.

„Kuigi Kesk-Euroopa riigid nagu Poola ja Austria asuvad Eestile võrdlemisi lähedal, pole Eesti ettevõtted neid riike seni olulisteks ekspordiriikideks pidanud. Leiame, et Kesk-Euroopa on üks parimaid võimalusi, kuidas oma haaret ka lääne poole laiendada,“ kinnitas kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp. „Just Poola on üks sellistest riikidest, mida Eesti ettevõtja võiks avastada ja mille võimalusi ära kasutada,“ rõhutas Potisepp.

Poolas tegutsevate Eesti ettevõtjate seas tehtud küsitlusest tuli välja, et Poola suunal eksportimisel on mitmeid eeliseid. „Peamise eelisena tõid ettevõtjad välja selle, et Poola on Eestile suhteliselt lähedal (ca 1000 km) ja sealne turg on ca 38,3 miljoni tarbijaga, mis on Eestiga võrreldes märkimisväärne,“ selgitas Poola saatkonna majandusnõunik Sven Mäses.

Skandinaavia kaubanduskoja tehtud küsitluse tulemuste järgi on ca 80% Poolas tegutsevatest Skandinaaviamaade firmadest taas nõus Poola investeerima. Samast küsitlusest joonistusid välja ka peamised Poola turu eelised. „Poolal on positiivne pikaajaline perspektiiv. See tähendab, et sealne majanduskasv jätkub keskmiselt 3,5% aastas, k.a II kvartalis ca 3,9%, ning taolise majanduskasvu jätkumist prognoositakse kuni sajandi keskpaigani,“ selgitas Mäses.

Ka Poola tööjõud on üks kindel argument, miks seal tegutsemist kaaluda. „Kuigi Poola tööjõutasud on võrreldes Põhjamaadega oluliselt madalamad, peavad küsitlusele vastanud ettevõtjad sealset tööjõudu siiski kõrgelt kvalifitseerituks ja motiveerituks. Kiidetakse ka sealselt professionaalset suhtumist,“ lisas ta.

„Poola turu miinusteks peetakse aga tihedat konkurentsi, muutuvat maksukeskkonda (bürokraatiat) ja asjaajamist vaid Poola keeles,“ tõdes Mäses. Siiski soovitab ta kõigil Poola turu võimalustega rohkem tutvuda, sest positiivsed argumendid on kaalukausil oluliselt tugevamad. „Üheks selliseks võimaluseks on osaleda 14. septembril kaubandus-tööstuskojas toimuval Ekspordi Akadeemia koolitusel, mis keskendubki just Poola sihtturule,“ julgustas Mäses.

2017. aasta teine poolaastal keskendub Ekspordi Akadeemia Kesk-Euroopa sihtturgudele. „Igal koolitusel keskendutakse lisaks kasulikele ekspordi tööriistadele ka ühele konkreetsele Kesk-Euroopa sihtturule – Poola, Austria ja Saksamaa,“ selgitas Piret Potisepp. „Ühtlasi jagavad igas moodulis oma praktilisi kogemusi konkreetsele turule sisenemisel ja laienemisel nii pikaajalised kui äsja alustanud ettevõtted,“ lisas ta.

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Toetajad

Suno 365 logo 10  

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes