08.04.2013 Esmaspäev

Börsiteated Twitteri kaudu

Tõnis OjaTõnis Oja,
börsianalüütik,
NASDAQ OMX Tallinn profiblogi

Meie börsireeglistiku kohaselt peavad emitendid kõiki börsiteateid edastama börsisüsteemi kaudu, mis on ühest küljest hea, sest investorid saavad olulise info kätte ühest kohast. Kui aga ettevõtteid on börsil palju, siis muutub see segavaks, sest kümnete tuhandete teadete hulgast konkreetsete ettevõtete info jälgimine on üsna keerukas.

USA väärtpaberituru järelevalveagentuur (SEC) teatas eelmisel nädalal, et sotsiaalmeedia on börsiteadete edastamiseks sama hea kanal kui pressiteated või ettevõtete koduleheküljed. Ettevõtted peavad lihtsalt varem teada andma, millist kanalit nad kasutada kavatsevad. Investoritel peab olema börsiettevõtete poolt väljastatavale infole võrdne ligipääs. Selleks peavad nad edastama SEC-ile kindlas vormis börsiteated või korraldama majandustulemuste tutvustamiseks ja kommenteerimiseks pressikonverentse.

2008. aastal teatas SEC, et ettevõtted võivad kasutada teadete edastamiseks ka kodulehekülgi ning nüüdsest siis ka sotsiaalmeediakanaleid. Tegelikult on sotsiaalmeediat olulise info edastamiseks kasutatud ka varem.

Möödunud aasta juulis teatas internetitelevisioonikompanii Netflix juht Reed Hastings sotsiaalmeedia kaudu, et nende vahendatavate saadete vaadatavus kasvas esmakordselt enam kui miljardile tunnile kuus, misjärel ettevõtte aktsia hind kerkis. Detsembris alustas SEC uurimist, kas ettevõte rikkus reegleid, mille kohaselt peab börsiettevõte edastama infot kindlate kanalite kaudu.

«Üha suurem hulk avalikke ettevõtteid kasutab suhtlemisel oma aktsionäride ja investoritega sotsiaalmeediat,» vahendas SEC-i avaldust The Wall Street Journal. «Me hindame sotsiaalmeedia olulisust tänapäevasel kommunikatsioonimaastikul ning toetame ettevõtteid uute kommunikatsiooniviiside otsingul.»

SEC teatas ka, et ei esita Reed Hastingsi vastu tsiviilhagi, ehkki Netflixi juht kasutas olulise teate edastamiseks oma isiklikku Facebooki kontot.

Oluliste börsiteadete edastamiseks kasutavad Twitterit mitmed suured ettevõtted nagu näiteks arvutitootja Dell ja internetioksjonifirma eBay. Paljud kasutavad korraga mitut kanalit – saadavad välja pressiteateid ning postitavad SECi kodulehele. Erinevalt meist, kus kogutakse kõik kohustuslikud börsiteated börsi kodulehele, postitavad USA börsiettevõtted need SECi kodulehele.

Karastusjookide ja krõpsude tootja PepsiCo saatis päeval, mil teatas eelmise aasta neljanda kvartali majandustulemustest, Twitteri kaudu välja enam kui pooltosinat sõnumit. Teadete hulgas oli kasuminumber, dividendide väljamaksed ning ettevõtte tegevjuhi, Indra Nooyi kommentaarid tulemuste kohta. Tõsi, samal hommikul oli välja saadetud traditsiooniline pressiteade. Samuti olid sõnumites toodud lingid originaaldokumentidele.

Siiski on SEC-i tegevus pigem tulevikku suunatud, sest väga populaarne sotsiaalmeedia ettevõtete teadete edastamisel ei ole. Stanfordi ülikooli eelmisel aastal tehtud uuringu kohaselt suhtles aktsionäridega vaid 14,4% börsiettevõtetest, samal ajal kui klientidega suhtles neist üle kolme neljandiku.

Twitterit, mille kaudu saadetavate sõnumite pikkuseks on 140 tähemärki, kasutab vähemalt kaks korda kuus üle 200 miljoni inimese, Facebookil on kasutajaid üle miljardi.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255