Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika koondab nii e-kaupade kui e-teenuste käibe kokku. Käibekasv oli 2020. aasta alguses ca +20%, kuid märtsis Covidi pandeemiaga kukkus e-teenuste käive päevapealt -80% ja hiljem veel rohkem (kontserdipiletid, majutus, lennundus pea nulli) ning viis Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika mõnel kuul, võrreldes 2019. aastaga isegi miinusesse ning aasta kokkuvõttes 1,43 miljardi eurose käibeni (võrdluseks: 2019. aastal 1,42 miljardit) ehk alla 1% kasvuni.
Tõnu Väät, Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht
Foto: erakogu
E-kaubandus kosub
Ostud Eestist ehk Eesti sisene e-kaubanduse käive kasvas aga vaatamata e-teenuste ära kukkumisele 15% ehk üle 110 miljoni euro, 825 miljoni euroni. Rõhutame, et siin sees on nii Eestist ostetud e-kaubad kui e-teenused ning viimaste ärakukkumise tõttu on e-kaupade ostmise kasv kindlasti kaks korda suurem..
Lisaks monitoorib E-kaubanduse Liit Eesti pakiautomaatide pakkide mahtu, et saada eraldi indikatsioon e-kaupade mahtudest. Seega saame...
Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.