23.03.2021 Teisipäev

E-kaubanduse käive kriisiajal

Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika koondab nii e-kaupade kui e-teenuste käibe kokku. Käibekasv oli 2020. aasta alguses ca +20%, kuid märtsis Covidi pandeemiaga kukkus e-teenuste käive päevapealt -80% ja hiljem veel rohkem (kontserdipiletid, majutus, lennundus pea nulli) ning viis Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika mõnel kuul, võrreldes 2019. aastaga isegi miinusesse ning aasta kokkuvõttes 1,43 miljardi eurose käibeni (võrdluseks: 2019. aastal 1,42 miljardit) ehk alla 1% kasvuni.

Tõnu Väät, Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht
Tõnu Väät, Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht Foto: erakogu

E-kaubandus kosub


Ostud Eestist ehk Eesti sisene e-kaubanduse käive kasvas aga vaatamata e-teenuste ära kukkumisele 15% ehk üle 110 miljoni euro, 825 miljoni euroni. Rõhutame, et siin sees on nii Eestist ostetud e-kaubad kui e-teenused ning viimaste ärakukkumise tõttu on e-kaupade ostmise kasv kindlasti kaks korda suurem..

Lisaks monitoorib E-kaubanduse Liit Eesti pakiautomaatide pakkide mahtu, et saada eraldi indikatsioon e-kaupade mahtudest. Seega saame...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes