12.06.2024 Kolmapäev

Täna otsustatakse automaksu saatus

Riigikogus tuleb täna kolmandale lugemisele automaksuseadus ning kui rahvasaadikud sellele jah-sõna ütlevad, peavad Eesti inimesed alates uuest aastast hakkama nii aastatasu kui ka registreerimistasu maksma, kirjutab Postimees.

Eelnõuga kehtestatakse 2025. aastast mootorsõidukimaks, millega soovitakse suunata inimesi kasutama vähem saastavamaid sõidukeid.
Eelnõuga kehtestatakse 2025. aastast mootorsõidukimaks, millega soovitakse suunata inimesi kasutama vähem saastavamaid sõidukeid. Foto: riigikogu.ee

Rahandusministeeriumi ettevalmistatava eelnõu käigus on automaksu valemeid mitmel korral muudetud. Eesti inimesi tabaks plaanide kohaselt automaks juba tuleval aastal. Automaksuga soovib rahandusministeerium inimestelt kätte saada aastas ca 230 miljonit eurot.

Eelnõuga kehtestatakse 2025. aastast mootorsõidukimaks, millega soovitakse suunata inimesi kasutama vähem saastavamaid sõidukeid. Mootorsõidukimaks hakkab koosnema kahest osast. Esiteks osast, mida tasub mootorsõidukiomanik igal aastal liiklusregistris registreeritud sõidukitelt. Sõiduautode mootorsõidukimaksu määr hakkab koosnema baasosast, CO2 eriheite osast ja täismassi osast. Teiseks kehtestatakse mootorsõiduki registreerimistasu, mida makstakse sõiduautode ja kaubikute liiklusregistris registreerimise eel.

Registreerimistasuga soovitakse mõjutada tulevasi autoostuotsuseid. Registreerimistasu valemis on CO2 osakaal suurem, et soodustada vähemsaastavate sõidukite ostmist. Registreerimistasu suurust hakkab ka mõjutama sõiduki vanus. Vanusevähendus väheneb lineaarselt iga aastaga kuni mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast möödub 15 aastast, pärast mida on vanusekoefitsient 0,20.

Mootorsõidukimaksu kogub maksu- ja tolliamet. Registreerimistasu hakkab koguma transpordiamet ja see tasutakse hiljemalt mootorsõiduki registrikande tegemise eel ja see on kande tegemise eelduseks.

banner right tookuulutus
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255