Praegu on kasutusel teenuse beetaversioon, mida koostöös tunnustatud automüüjatega järgneva kahe kuu jooksul testitakse ja täiendatakse. Seejärel avatakse teenus kõikidele klientidele.
Innovaatiline e-teenus säästab aega ja raha
„Soovime, et meie kliendid saaksid kodust või töölt lahkumata teha olulised toimingud kiiresti ja mugavalt e-teeninduse kaudu, säästes nii isiklikku kui ka ettevõtte aega ja raha. Enamik e-teeninduses pakutavaid teenuseid on ühtlasi kliendile soodsamad – riigilõiv on väiksem kui teenindusbüroos asjaajades,“ ütles liiklusteenistuse direktor Joel Jesse.
Digiregistreerimisel saab klient edaspidi registreerida oma kasutatud sõiduauto või väikekaubiku kodust lahkumata ning registreerimismärk ja -tunnistus saadetakse kliendile postiga. Oluline rõhk on siin kindlasti turvalisusel.
„Tegemist on keskkonnaga, kus kasutame lisaks DriveX fotorakendust, millega klient saab teha sõidukist vajalikud pildid. Fotorakendus töötab ainult Eesti vabariigi territooriumil. Ühtlasi on järgnevatel aastatel plaanis seda teenust veelgi edasi arendada,“ ütles Jesse.
Jesse sõnul on Eestis kasutusele võetav digiregistreerimine maailma mõistes innovaatiline, kuna teadaolevalt pole üheski teises riigis sellist e-teenust kasutuses.
Transpordiameti e-teenuste tarbimise osakaal on igal aastal pidevalt kasvanud. 2024. aastal eelistas 87 protsenti klientidest kasutada e-teenindust, kui nende valitud teenus oli kättesaadav elektroonselt.
Võrdluseks oli veel 2018. aastal e-teeninduses tehtud toimingute osakaal 64 protsenti. See näitab, et järjest enam eelistavad transpordiameti kliendid e-teenindust tavapärasele teenindusbüroo visiidile.
Füüsiliste klientide arv teenindusbüroos on viimase 10 aastaga vähenenud peaaegu kaks korda, 585 000-lt 278 000-le möödunud aastal.