TRK 1140x140 ee gif
08.11.2018 Neljapäev

Mittetulundusühingust spordiklubi sponsoreerimine ja võimalikud maksud

Kardo Rander, maksunõustaja
Kardo Rander, maksunõustaja
Ettevõte on mittetulundusühingust spordiklubi (kuulub tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute, sihtasutuste ja usuliste ühenduste nimekirja) sponsor ja soovib suurendada oma toetuse panust, võimaldades ühingul sponsorluse korras kasutada ainult ettevõtte töösõitudeks (maanteeametis) registreeritud sõiduautot ettevõtte töövälisel ajal. Klubi hakkab seda autot kasutama ka ainult oma klubi tegevusteks vajalikel eesmärkidel (klubi töös).

  • Kuidas seda seaduslikult vormistada?
  • Erasõitudeks autot ei kasutata. Millised on võimalikud maksud?

Vastab Kardo Rander, PricewaterhouseCoopers:

Tehingule maksuõigusliku hinnangu andmiseks tuleb üldjuhul vaadelda ka selle majanduslikku sisu. Selle küsimuse kirjelduses on mainitud sponsoreerimist, mis üldjuhul eeldab saajalt vastusooritust. Kuna kaasuse asjaolude kirjelduses pole mainitud, et spordiklubi lubab reklaami või mõnda muud kommertsteenust, siis võiks kõnealust tehingut käsitleda pigem annetusena.

Tulumaksuseadus võimaldab annetuste puhul maksuvabastuse tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute, sihtasutuste ja usuliste ühenduste nimekirja kantud ühingutele kindlate piirmäärade ulatuses. Annetuse suurus kalendriaasta jooksul võib olla kuni kolm protsenti maksumaksja poolt samal kalendriaastal tehtud isikustatud sotsiaalmaksu väljamaksetest või kuni kümme protsenti maksumaksja kalendriaasta 1. jaanuariks lõppenud viimase majandusaasta kasumist.

Selleks et teada saada, kas sõiduauto võimaldamine spordiklubile võib kaasa tuua tulumaksukohustuse, peab esmalt võrdlema sõiduauto kasutusõiguse väärtust maksuvabastuse suurusega. Sõiduauto kasutusõiguse väärtuse hindamisel tuleks kasutada sõltumatute teenusepakkujate teenuse hindu ja selle alusel teha kindlaks annetuse rahaline väärtus. Annetused tuleks deklareerida vormi TSD lisas 5.
Peale võimaliku tulumaksukohustuse tuleks uurida ka käibemaksuga seotud aspekte. Kui auto soetusmaksumuse, sõiduauto tarbeks kaupade soetamise ja teenuste saamise korral on käibemaksuarvestuses kasutatud 100-protsendilist sisendkäibemaksu mahaarvamise võimalust, siis tehes annetuse sõiduauto kasutusõiguse näol, muutub sõiduauto kasutusotstarve ja seda ei kasutata enam ainult maksustatava käibe tarbeks. Sellises olukorras võib olenevalt asjaoludest tekkida vajadus korrigeerida sisendkäibemaksu tagasiulatuvalt ja edaspidi rakendada osalist sisendkäibemaksu mahaarvamist. Kahjuks ei ole esitatud küsimuse kirjelduse põhjal võimalik öelda, kas selline olukord oleks aktuaalne ka praegusel juhul.

Toetajad

Suno 365 logo 10  StandardBooks200px

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.


Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes