07.09.2022 Kolmapäev

E-smaspäev toimub edaspidi neli korda aastas

Eesti E-kaubanduse Liidu korraldatav e-ostlemise päev E-smaspäev toimub senise kahe korra asemel edaspidi neli korda aastas.

Järgmine E-smaspäev toimub 14. novembril.
Järgmine E-smaspäev toimub 14. novembril. Foto: pixabay

"Selle nädala esmaspäeval korraldatud E-smaspäev õnnestus igati edukalt – nii pakkumiste ulatuse kui ka tarbijate tagasiside põhjal –, mistõttu oleme otsustanud juba järgmisel aastal E-smaspäeva korraldada neli korda. Ühiskampaania leiab edaspidi aset märtsis, mais, septembris ja novembris ning seda iga kuu esimesel esmaspäeval," ütles e-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät.

5. septembril toimunud E-smaspäev tõi kokku rekordilise hulga ehk 282 erinevat e-poodi laia kaubavaliku ja soodustustega. "Kui maikuus toimunud E-smaspäeva kampaanialehte külastas 24 tunni jooksul ligi 42 000 inimest, siis nüüd suisa 33 protsenti rohkem ehk üle 55 000 inimese," kommenteeris Väät.

Kampaanialehel veedeti keskmiselt üle viie minuti, mis näitab, et pakkumised vaadatakse põhjalikult üle. Väga palju oli kvaliteetseid pakkumisi ja vähemalt 20–25 protsenti soodustust kogu kaubale, mis on tarbijate ootustele vastav,

tõi ta välja.

Eesti kaks peamist e-poodide maksete vahendajat Maksekeskus ja Montonio kinnitasid mõlemad tehingute kasvu 2,5–3 korda võrreldes tavapärase esmaspäevaga. Montonio teatel olid menukamad kaubagrupid riided, ilutooted ja tehnika. Kui eestlased e-ostlevad päevas 5–7 miljoni euro ulatuses, siis ühiskampaania päeval ostetakse veebipoodidest koguni 15–21 miljoni euro väärtuses.

"Tuvastasime ka mõned ettevõtted, kes E-smaspäeval ametlikult osalemata kopeerisid ühiskampaania logo ja kaubamärgi ning tegid ka endale niiviisi reklaami. Lisaks fikseerisime üksikud seaduserikkumised, kus vahetult enne kampaaniat oli tootel tõstetud hinda ja siis müüki pandud endise hinnaga. See ei ole lubatud ja kõigi nende juhtumitega tegeleme eraldi," toonitas Väät.

Möödunud aastal kasvas liidu andmetel Eestis e-ostlemine rohkem kui miljardi euro võrra ehk 50 protsenti, mis teeb kokku 2,5 miljardit eurot. "E-kaubanduse osa on jaekaubanduse kogumahust juba üle 20 protsendi. Sel aastal ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest ilmselt juba 25 protsendi piiri, kasvades aastavõrdluses igas kuus 20–30 protsenti," lisas Väät.

Eesti E-kaubanduse Liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub ligi 500 ettevõtet üle Eesti. Muuhulgas väljastab liit turvalise ostukoha usaldusmärgist.

E-smaspäev on liidu poolt korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. Esimene E-smaspäeva kampaania toimus 2014. aastal. Järgmine E-smaspäev toimub 14. novembril.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255