25.03.2021 Neljapäev

Ostuboonuste kajastamine

Kauba tootjad ja edasimüüjad kasutavad tihti ostjate lojaalsuse suurendamiseks ja müügimahu kasvatamiseks müügimahtudest sõltuvaid boonuseid ja allahindlusi. Mida rohkem ostja kaupa ostab, seda suuremaks kujuneb boonus või allahindlus.

Kelli Kukk, audiitor, Brita Tauts, vandeaudiitor, KPMG Baltics
Kelli Kukk, audiitor, Brita Tauts, vandeaudiitor, KPMG Baltics Foto: erakogu

Arvestusperioodina kasutatakse tavaliselt kalendriaastat või kvartalit. Kauba hinnastamise selguse tagamiseks ja vaidluste vältimiseks on mõistlik allahindluste arvutuskäik kauba müügilepingus või selle lisades fikseerida. Lisaks on oluline kokku leppida müüja ja ostja vaheline täpne arveldamise kord sh see, kas allahindluse kohta väljastatakse kreeditarve või muu dokument.

Kokkuleppe näide

Ostuboonuse kokkulepe võib olla näiteks alljärgnev:

  • kui aastane ostude maht käibemaksuta ületab 1 miljon eurot, siis maksab müüja ostjale boonust 3% ostude mahult;
  • kui aastane ostude maht käibemaksuta ületab 1,5 miljon eurot, siis maksab müüja ostjale boonust 5% ostude mahult.

Näites esitatud kokkuleppe...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes