16.07.2020 Neljapäev

E-ostlemine: põhjalikud juhtnöörid

Tänapäevases maailmas on e-poes ostlemine muutunud üha populaarsemaks. Võrreldes kaubanduskeskusega on e-poes ostlemine mugavam ning säästab inimeste aega, kuna kõik ostud saab sooritada kodust lahkumata. Samas on e-poes ostlemisel võrreldes kauba ostmisega tavapoest ka mitmeid juriidilisi erinevusi, mida nii tarbija kui ka ettevõtja peaksid tähele panema.

Mihkel Kivisalu, advokaat, Advokaadibüroo Sirel&Partnerid
Mihkel Kivisalu, advokaat, Advokaadibüroo Sirel&Partnerid Foto: erakogu

Iga ostuga käib kaasas leping

Müüja ja ostja õigused ja kohustused on täpsemalt reguleeritud võlaõigusseaduses. Kui ostja on füüsiline isik, siis kohalduvad seaduses sätestatud tarbija erisused, mis kaitsevad tarbijat tehingute puhul. Tarbija regulatsioon kehtib üksnes sellisel juhul, kui müüjaks on juriidiline isik. Seega kahe füüsilise isiku vahel ei kohaldu tarbijalemüügi erisused.

Üheks olulisemaks tähelepanekuks on, et iga e-poest sooritatud ostu puhul sõlmitakse müüja ja ostja vahel leping. Lisaks seadusele tulenevad mõlemale poolele õigused ja kohustused ka lepingust....

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes