Esmaspäev, 13 Juuli 2009 12:52

Haigushüvitised
(Loe ka teisi selle spetsialisti artikleid) - Esmaspäev, 13 Juuli 2009 12:52

Tere!

   Palun aidake

  1. selgusele jõuda keskmise palga arvutamise meetodis haigushüvitiste arvutamisel. Kas seda teha vastava määruse  nr. 91 paragrahvi 3 või 4 järgi? Paragrahvis 3 tuleb lähtuda tööpäevadest, paragrahvis 4 aga kalendripäevadest;
  2. kuidas toimida kui töötaja on haige eri kuudel? Millisest lähtepunktist hakatakse lugema 6 eelnenud kuu palka: kas haiguse alguse  päevast või palga (koos haigushüvitisega) arvutamise päevast? Näiteks , kui töötaja oli haige ajavahemikus 27.07.2009 kuni 10.08.2009 ja andis haiguslehe raamatupidajale 11.08.2009, s.o .kas haigushüvitis tuleb talle arvutada augustis;
  3. Haigekassa näitest 2 (töötaja oli haige 01.07.- 18.07.) ilmneb , et tööandja  tasub ka puhkepäevade eest (04.07.ja 05.07.). Kas see on nii? Kas Haigekassa tahab, et arvesse võetaks kalendripäevad? Kuidas toimida, kui nendesse päevadesse satuvad riigipühad?

Firma on registreeritud  05.11.07. Pangatehingud toimusid varem, 01.11.07 (paigutati osakapital). Millist aastaalguse kuupäeva on vaja märkida bilansis ja aruannetes: 01 või 05 ?

Tänan.

Raamatupidamise seaduses (§29 p 3) on märgitud, et konsolideerimisgrupi  majandusaasta aruande koostamise kohustusest on vabastatud konsolideeriv üksus, kelle vähemalt kaks järgmisest kolmest konsolideeritud aruande näitajast bilansipäeva seisuga on väiksemad kui : äriühingul müügitulu (netokäive) ja teistel raamatupidamiskohustuslastel tulu 10 miljonit krooni, bilansimaht 5 miljonit krooni  ja töötajate arv 10 .

 Minu juhtumil on kaks „ema“ (kumbki 50%) ja „tütar“, seega 3 konsolideerivat üksust . Kõigil kolmel üksusel on näitajad väiksemad kui on osutatud § 29 p3. Kas ma mõistan õigesti, et konsolideeritud aruannet ei ole kellelgi vaja teha? Kui nii, siis kas tegevusaruandes on vaja märkida põhjust, mispärast sellist aruannet ei tehta?

Firma rendib kontorit. Osa kontorist annab ta teisele firmale allrendile. Kas seda lugeda müügituluks või muuks tegevuse tuluks?

Tere päevast!

Meie firma ostab teiste firmade aktsiaid nende edasimüümise eesmärgil. Seejuures võetakse komisjonitasu. Kuidas seda komisjonitasu raamatupidamises õigesti kajastada? Kas see on finantskulu või lihtsalt pangakulu?

Ette tänades.