825x120 antikriis ee
05.03.2020 Neljapäev

Raamatupidaja, personalijuht, büroojuht - kuidas jaotuvad ettevõttes ülesanded?

Gertrud Sein, jurist, NJORD Advokaadibüroo, Cris Lillemets, büroojuht, NJORD Advokaadibüroo, Katrin Sarap, vandeadvokaat,  NJORD Advokaadibüroo
Gertrud Sein, jurist, NJORD Advokaadibüroo, Cris Lillemets, büroojuht, NJORD Advokaadibüroo, Katrin Sarap, vandeadvokaat, NJORD Advokaadibüroo Foto: Erakogu

Mõnes ettevõttes on nii raamatupidaja, personalijuht kui ka büroojuht, mõnes ainult esimene või teine ja kolmandas pole ühtegi nimetatuist. Õnneks ei ole õigusaktidega reguleeritud ametikohtadega kaasnevad ülesanded ning neid saab vastavalt vajadusele ise määrata, peaasi, et õigusaktidest tulenevad tööandja kohustused saavad täidetud. Nende ametikohtade vajadus ettevõttes sõltub erinevatest asjaoludest: kui ettevõttes on töötajaid väga vähe, ei ole tõenäoliselt eraldi personaliosakonda või personalijuhti vaja. Kui on olemas raamatupidaja, kelle töömaht võimaldab täita ka personalijuhi kohustusi, ei ole välistatud ka n-ö kaks- või isegi kolm-ühes-variant.

Personalijuhi põhiülesanded

Tavapäraselt on personalijuhi peamised ülesanded järgmised tegevused:

  •   töötajate värbamine,
  •   töölepingute sõlmimine,
  •   tööajakava koostamine,
  •   töösisekorraee

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes