09.04.2012 Esmaspäev

Millist informatsiooni tuleb esitada majandusaasta aruandes

Millist informatsiooni tuleb esitada majandusaasta aruandesVadim Dontševski,
vandeaudiitor,
Donoway Assurance'i partner

Kuna viimastel kuudel on uusi Raamatupidamise Toimkonna juhendeid küll muudetud või on nende jõustamine edasi lükatud, on raamatupidajad segaduses, milliseid sätteid nad peavad kasutama 2011. aasta aruande koostamisel ning mida tuleb aruandes avalikustada ja mida mitte.

Artikli kirjutamise ajal ringles raamatupidajate käes mitu majandusaasta aruande näidiste eri ajal koostatud varianti, millest igaüks vajas parandamist, täiendamist või uuendamist.
Et asjas selgusele jõuda, vaatame majandusaasta aruande koostamise põhietapid üle ja vastame kõige sagedamini esitatavatele küsimustele.

Üldised nõuded majandusaasta aruandele

Millest koosneb majandusaasta aruanne? Majandusaasta aruanne koosneb:

  • tegevusaruandest,
  • raamatupidamise aastaaruandest,
  • kasumi jaotamise ettepanekust,
  • audiitori otsusest (kui selle esitamine on vajalik audiitortegevuse seaduses kehtestatud kriteeriumite järgi).

Majandusaasta aruande tiitellehel tuleb märkida aruande nimetus, ettevõtja nimetus ja registrikood, aruandeaasta algus ja lõpp, aadress, kontaktandmed (telefon, faks, e-posti aadress, veebilehe aadress). Muud andmed, näiteks viited lisadele või audiitori nimi, ei ole kohustuslikud.

Sageli tekib küsimus, kas majandusaasta aruandele on vaja lisada tegevusalade loetelu EMTAK-i järgi? Kuna tegevusalad märgitakse otse e-äriregistri ettevõtjaportaalis, mille kaudu esitatakse aruandeid, siis ei ole mõtet ühte ja sama informatsiooni mitu korda esitada.

Vadim Dontševski,
vandeaudiitor,
Donoway Assurance'i partner


Artikli täisversiooni saate lugeda äsja ilmunud majandusajakirja Raamatupidamisuudised värskes numbris Nr2 (137) 2012