07.07.2020 Teisipäev

Intellektuaalne omand ja sotsiaalmeedia ajastu

Intellektuaalne omand hõlmab inimese vaimse, intellektuaalse töö tulemusi, näiteks leiutisi, kirjandus- ja kunstiteoseid, kaubamärke (vt ka Ülemaailmse Intellektuaalse Omandi Organisatsiooni asutamise konventsiooni § 2, RT II 1993, 25, 55). Tavakasutaja puutub internetis kõige tõenäolisemalt kokku autoriõiguste ja kaubamärgiõigusega, mistõttu on käesolevas artiklis keskendutud just nendele kahele intellektuaalse omandi mõistega hõlmatud valdkonnale.

Helery Maidlas, jurist, Advokaadibüroo FORT
Helery Maidlas, jurist, Advokaadibüroo FORT Foto: erakogu

Inimesed jagavad ja saavad üha rohkem infot ja n-ö sisu just sotsiaalmeedia kaudu, jagatakse erinevaid postitusi, laetakse üles pilte jmt. Seetõttu on intellektuaalse omandi kontekstis aktuaalne küsimus sellest, kuidas kasutada infot nii, et see ei rikuks kellegi teise õigusi. Artikli eesmärk on näidata, et teiste isikute autori- või kaubamärgiõigusega võib olla kaitstud rohkem sisu, kui esmapilgul tundub, ning juhtida tähelepanu sellistele ohukohtadele, millega just tavakasutaja...

Juurdepääs käesolevale materjalile on majandusajakirja Raamatupidamisuudised tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes