10.12.2012 Esmaspäev

Kuidas käib vastuvõtukulude deklareerimine?

Külaliste, äripartnerite või klientide vastuvõtmisel tehtud kulud on vastuvõtukulud. Nagu ma saan aru, vastuvõtukulud on 32 eurot kuus, kui ei ole palka välja makstud. Kas vastuvõtukulud tuleb deklareerida, kui nad ei ületa maksuvaba piirmäära? Kui jah, siis missuguses deklaratsioonis või selle lisades tuleb seda teha?

Vastab Annely Hindriks, maksuspetsialist, Deloitte Advisory:

Tulumaksusoodustusega mittetulundusühingud ja sihtasutused võivad teha maksuvabalt vastuvõtukulusid piiranguteta. Ülejäänud juriidilistele isikutele kehtib maksuvaba piirmäär 32 eurot kuus, millele lisandub 2% isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatud väljamaksete summast (st arvesse lähevad väljamakstud töötasud, preemiad, puhkusehüvitised jms summad, aga mitte erisoodustused). Vastuvõtukulud tuleb deklareerida selle kulutuse tegemise kuu eest esitatava vormi TSD lisas 5, olenemata sellest, kas maksuvaba piirmäär ületati või mitte.

Füüsilisest isikust ettevõtja võib dokumentaalselt tõendatud vastuvõtukulusid maha arvata kui 2% ettevõtlustulust, millest on eelnevalt maha arvatud dokumentaalselt tõendatud ettevõtlusega seotud kulud ning põllumajandusliku tootmise puhul täiendav mahaarvamine kuni 2877 eurot ja FIE-le kuuluvalt kinnisasjalt võõrandatud metsamaterjali puhul veel täiendav mahaarvamine kuni 2877 eurot. FIE deklareerib vastavad kulud residendist füüsilise isiku ettevõtlusest saadud tulu deklaratsioonil (vorm E), mis esitatakse hiljemalt maksustamisperioodile järgneva aasta 31. märtsiks.

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.


Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes