Saksa autotootjad tegid diiselmootorite heitgaasipettuse osas koostööd
Volkswagen, mis on silmitsi kümnetesse miljarditesse dollaritesse ulatuvate trahvidega pärast diiselmootorite emissiooninäitudega manipuleerimise tunnistamist, teatas kartellist Saksa konkurentsiametile.
"Saksa autotööstus leppis salajastes töögruppides kokku sõidukites oleva tehnoloogia, hindade, pakkujate, turgude, strateegiate ja isegi emissioonikontrolli osas diiselsõidukites," kirjutab Der Spiegel.
Volkswageni kirjas konkurentsiametile tõdeti, et säärane koostöö riigi suurimate autotootjate vahel võis sisaldada konkurentsiseadusega vastuolus olevat tegevust.
Volkswageni kõneisik ütles reedel AFP-le, et grupp ei kommenteeri spekulatsioone ja oletusi. Kommentaaridest keeldusid ka BMW ja Daimler.
Üle 200 töötaja moodustasid 60 töörühma, mis hõlmasid kõiki valdkondi, sealhulgas autoarendust, bensiini- ja diiselmootoreid, pidureid, jõuülekannet, käigukaste ja ka pakkujate valikut ning varuosade hindu.
Alates 2006. aastast on toimunud ka mitmeid kohtumisi diiselmootorite heitgaaside vähendamise osas.
Autotootjad leppisid kokku, et autodesse paigaldatakse vaid väikesed AdBlue lahusega paagid, mis on mõeldud heitgaaside töötlemiseks ohutuks veeks ja lämmastikuks. Seda tehti, kuna suuremad paagid oleksid olnud kallimad.
Kokkulepitud AdBlue paakide suurus oli liiga väike, et puhastada heitgaase vajalikus mahus, mis Der Spiegeli teatel panigi aluse diisliskandaalile.
Volkswagen tunnistas 2015. aasta septembris, et paigaldas 11 miljonisse autosse tarkvara, mis vähendas lämmastikoksiidide emissiooni, kui tuvastas, et auto peal viiakse läbi regulatiivseid katseid. Päris sõidutingimustes võisid emissioonid olla aga kordades kõrgemad.
Hiljuti sattusid ametivõimude huviorbiiti ka Mercedes-Benzi ning Smarti tootja Daimler ning mais otsiti ettevõtte valdused läbi.
Daimler kutsus sel nädalal tagasi ligi 3 miljonit autot, et teha neile tarkvara uuendus, mille eesmärk on emissioonide vähendamine.
Volkswageni tütarfirma Audi kutsus reedel tagasi aga 850 000 diiselmootoriga Volkswageni, Audi ja Porsche autot, tegemaks neile sarnane tarkvara uuendus.
Ilmunud õigusaktid
- 15.05.2024 Maksualase teabevahetuse seaduse, maksukorralduse seaduse ja tulumaksuseaduse täiendamise seadus
- 14.05.2024 Ravikindlustuse seaduse muutmise seadus (töövõimetuse ennetamine)
- 10.05.2024 Maaeluministri määruste muutmine
- 08.05.2024 Maaeluministri määruste muutmine
- 06.05.2024 Tulumaksuseaduse muutmise seadus
- 02.05.2024 Väikeelamute rekonstrueerimise toetamine
- 30.04.2024 Välismaalaste seaduse muutmise seadus (Euroopa Liidu sinine kaart)
- 24.04.2024 Kohaliku omavalitsuse üksuse riigikaitselise kriisivalmiduse suurendamise toetamise tingimused ja kord
Toetused
- 25.04.2024 KOV-id ei ole saanud uussisserändajate eesti keele õpetamiseks toetust
- 23.04.2024 Väikeelamute renoveerimise süsteem jooksis kokku
- 22.04.2024 EOK: Väikeelamute toetusvoorus on töötava koduomaniku õigused kaitsmata
- 22.04.2024 Avaneb taotlusvoor väikeelamute renoveerimiseks
- 19.04.2024 Millised toetused on alustavale ettevõtjale abiks?
- 15.04.2024 Tegevus- ja projektitoetusi 2024. aastaks saab taotleda 5. maini
- 12.04.2024 Põllumehed saavad 20 miljonit eurot toetust
- 08.04.2024 KOV-id saavad toetust riigikaitselise kriisivalmiduse suurendamiseks