Viimastel kuudel on sagenenud pöördumised ameti poole seoses telefoni teel tehtud müügipakkumistega, milles pakutakse elektrilisi hambaharju ja ka näiteks nende tarvikud, edastas TTJA. Pöördumised on seotud ettevõttega Dentle.
Pöördumistest nähtub, et tarbijate peamised probleemid tekivad lepingust taganemisel, raskendatud on kauplejaga kauba tagasi saatmine ning kauplejaga telefoni teel uuesti ühenduse saamine.
Amet nendib, et telefoni teel tehtud müügipakkumise korral võivad tarbija ja müüja kokkulepitust erinevalt aru saada. Tarbijal ei ole võimalik telefoni teel veenduda kauba sobivuses ega kvaliteedis. Samuti tarbija ei saa piisavat teavet müügitehingu kõikide tingimuste kohta.
TTJA toob esile, et vaid telefoni teel öeldud „jah“ ei ole piisav, et tarbijal tekiks lepinguline suhe kauplejaga ja maksekohutus kaupleja poolt saadetud kauba eest.
Telefoni teel tellitud toote puhul on tarbijal õigus kasutada lepingust taganemise õigust ja seda 14 päeva jooksul, kui tarbija on saanud ostetud kauba füüsiliselt enda valdusesse. Taganemisõiguse teostamiseks tuleb tarbijal saata kauplejale avaldus kirjalikult. Tarbija ei pea põhjendama taganemise asjaolusid. Tellitud kauba tagastamine kauplejale peab toimuma viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva möödumisel taganemisavalduse tegemisest.