Postimehele kirjutas lugeja, kes kurtis, et kui vanasti oli nii, et kui arve maksmata jätsid mõneks ajaks, keerati teenused kinni. Kui võla ära maksid, keerati lahti. Aga nüüd küsitakse lahtikeeramise eest 6,6 eurot.
Telia finantsdirektor Elis Pikmets ütles, et alates selle aasta algusest rakendub võla tõttu piiratud Telia teenustele taasavamise tasu 6,60 eurot. «Teenust piiratakse juhul, kui kliendi võlgnevus on teenuse piiramise ajaks vähemalt 15 päeva vana. Enne võlaga teenuse piiramist saadetakse kliendile kaks teavitust: arve tasumise meeldetuletus ja teenuse piiramise hoiatus, kus on viidatud, millisel kuupäeval teenus(ed) piiratakse ja info lisanduvast tasust taasavamise korral,» rääkis Pikmets.
Ta selgitas, et võla tõttu piiratud teenuse avamise tasu on mõeldud selleks, et vähendada nende klientide hulka, kelle teenust lõpuks võlgnevuse tõttu piiratakse. Teenuste piiramisel on tema sõnul mitu negatiivset mõju: see on ressursimahukas tegevus, kuna protsess läbib ettevõttes sees mitu süsteemi. Teisalt põhjustab teenuste piiramine klienditeeninduses pikemaid ooteaegu, kuna üle tähtaja läinud arve tasumisel on klient huvitatud kiirest teenuse taasavamisest ja võtab kohe ühendust klienditeenindusega.
«Seega on muudatuse laiem eesmärk juhtida tõhusamalt klientide vastutustundlikku maksekäitumist, kes kipuvad kuust kuusse arve tasumisega ootama kuni teenuse sulgemiseni, ja vältida sellega kaasnevat liigset halduskoormust,» lisas Pikmets.
See ei ole ainus muudatus.
Sel aastal teeb Telia oma klientidele ka suuremat sorti hinnatõusu. Näiteks koduinterneti tasu tõuseb osal ettevõtte klientidel märtsikuus 16,3 eurolt 19 eurole. Osale klientidele terendab sõltuvalt paketist lausa 40 protsenti hinnatõusu.