02.10.2018 Teisipäev

Eesti Gaas ostab 6000-kuupmeetrise LNG punkerlaeva

Eesti Gaas tellib 6000-kuupmeetrise vedeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva, mis on esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas, 2020. aastal valmiv laev hakkab teenindama Soome lahel seilavaid laevu.
Eesti Gaas tellib 6000-kuupmeetrise vedeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva, mis on esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas.
Eesti Gaas tellib 6000-kuupmeetrise vedeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva, mis on esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas. Foto: pixabay

"Maagaasi kasutus transpordikütusena laieneb kiiresti ja Läänemeri vajab nõudluse teenindamiseks mobiilset infrastruktuuri. LNG punkerlaev on investeering kõrgtehnoloogiasse ja keskkonnasäästu, Läänemere puhta õhu ja merevee nimel," märkis Eesti Gaasi nõukogu esimees Ain Hanschmidt pressiteates.

Eesti Gaasi enamusomanik on Hanschmidti, Enn Pandi ja Kalev Järvelille investeerimisfirma Infortar. "Projektis kohtuvad Infortari kaks peamist ettevõtet – Tallink merenduse ja Eesti Gaas energeetika küsimusega, mõlema teadmisi arvestatakse juba laeva ehitusel ning need saavad peamiseks ka käitamise. See tõstab nii Eesti merenduse kui laiemalt Eesti majanduse konkurentsivõimet," lisas Hanschmidt.

Hanschmidti sõnul ei soovi ettevõte praegu veel punkerlaeva maksumust välja öelda, kuna Eesti Gaasi jaoks on tegu uue turuga ning oma konkurentidele ei taheta maksumust teadustada. Ta lisas, et lõpliku rahastuse saab ettevõte välja öelda siis, kui selgub Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) toetus. Ettevõte loodab seejuures saada 20 protsendi ulatuses toetust CEF-ilt. Hanschmidti sõnul peaks Euroopa Liidu poolne lõplik toetussumma selguma lähikuudel. Tema sõnul on ettevõte aga kõik konkursid läbinud, soovitus on nende poolt tehtud ja nüüd seisneb asi tema hinnangul veel asja vormistamises.

"Infortar soovis Eesti Gaasi ostes arendada ettevõtte kaasaegseks energiafirmaks ning leida maagaasile uusi kasutusvaldkondi. Kaasaegne energiafirma saab oma klientidele pakkuda vaid puhast ja jätkusuutlikku energiat ning näeme, et huvi kasutada maagaasi ja rohegaasi nii maismaa kui meretranspordis saab vaid laieneda," sõnas Eesti Gaasi juhatuse esimees Ants Noot.

"Eesti Gaas omab piirkonnas täna suurimat LNG tarne ja teenindamise kogemust. Oleme viimastel aastatel välja arendanud eraldi LNG tegevusvaldkonna, teinud üle tuhande LNG truck-to-ship-punkerdamise ning maismaalt edasi merele minek on järgmine loogiline samm, nii olemasoleva kogemuse väljendus kui uus väljakutse," lisas Noot.

LNG punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht. Alus on võimeline punkerdama nii avamerel kui sadamates tankereid, kauba-, teenindus-, reisi- ja teenistuslaevu, selle mahutid võimaldavad tarnida klientidele ühekorraga kuni 6000 kuupmeetrit veeldatud maagaasi -163-kraadise temperatuuri juures Celsiuse järgi.

Ligi 100 meetri pikkuse LNG punkerlaeva ehitab Hollandi firma Damen. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt. LNG laeva ehitust finantseerib Infortar ning kaasrahastab Euroopa Liit.

Eesti Gaas on sõlminud Infortariga pikaajalise lepingu laeva opereerimiseks ning Tallinkiga tehniliseks toeks ja mehitamiseks. Mõlema firma enamusosalus kuulub Infortarile.

Eesti Gaasi LNG punkerlaeva peamised näitajad: 6000-kuupmeetrine mahutavus, 3300-tonnine kandejõud, pikkus 99,8 meetrit, laius 18,6 meetrit ja kiirus 13,4 sõlme.

LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255