Kuldkogu

Documentide näidised

Arhiiv

Online-
konsultatsioonid

Arvete koostaja

Arvete koostaja

Kaubanduskoda ja tööandjad toetavad firmaautode võimsuspõhist maksustamist

Kaubandus-tööstuskoda ja tööandjate keskliit toetavad rahandusministeeriumi plaani siduda tööandja auto eratarbeks kasutamisest tulenevad maksud auto võimsusega, sest see vähendab ettevõtete halduskoormust.

Ministeeriumi ettepaneku kohaselt asenduks kehtiv erisoodustuse fikseeritud piirmäär auto võimsusest sõltuva arvestusega ning kilovati hind saaks olema 1,96 eurot. Seega oleks erisoodustuse maksukohustus 1,3 eurot ühe kilovati kohta kuus.

Rahandusministeerium tegi ka ettepaneku kaotada nii erasõitude tarbeks sõidupäeviku pidamise kohustus kui ka töötaja võimalus tööandjale firmaautoga tehtud erasõite hüvitada.

Vaid ettevõtluse tarbeks kasutatavate sõiduautode puhul oleks ettepaneku kohaselt kohustuslik sõidupäevikut pidada, sest nende puhul esineb suurim maksurisk. Täielikult ettevõtluses kasutatavad sõiduautod tuleks ettepaneku kohaselt edaspidi märgistada vastava kleebisega. Rahandusminister Sven Sester on sotsiaalmeedia kaudu kinnitanud, et see piirang kehtiks ka avalikule sektorile.

"Meie kõige olulisemad ettepanekud rahandusministeeriumile olid: kaotada segakasutuses olevatele sõiduautodele kohustuslikud sõidupäevikud ja langetada maksumäära, mis on hetkel ebamõistlikult kõrge ja üldine, arvestamata eripäradega," ütles tööandjate keskliidu juhataja Toomas Tamsar.

"Meil on hea meel, et meie ettepanekuid on arvestatud ja et oleme leidnud ministeeriumiga ühise keele," rääkis Tamsar. "Samas on ka praegu välja pakutud maksumäär meie hinnangul siiski liiga kõrge, et saavutada ausat maksulaekumist."

N3 2018   N2 2018   N1 2018   N6 2017   N5 2017   N4 2017   N3 2017   N2 2017   N1 2017   N6 2016   N5 2016   N4 2016   N3 2016   N2 2016   N1 2016   N6 2015   N5 2015   N4 2015   N3 2015   N2 2015   N1 2015   N6 2014   N5 2014   N4 2014   N3 2014   N2 2014   N1 2014   N6 2013   N5 2013   N4 2013   N3 2013   N2 2013   N1 2013   N3 2012   N2 2012   N1 2012  
03-2018-est    02-2018-est    06-2017-est    06-2017-est    05-2017-est    03-2017-est    03-2017-est    02-2017-est    01-2017-est    03-2016-est    03-2016-est    03-2016-est    03-2016-est    02-2016-est    01-2016-est    06-2015-est    05-2015-est    04-2015-est    03-2015-est    02-2015-est    01-2015-est    06-2014-est    05-2014-est    04-2014-est    03-2014-est    02-2014-est    01-2014-est    04-2013-est    04-2013-est    04-2013-est    03-2013-est    02-2013-est    01-2013-est    03-2012-est    02-2012-est    01-2012-est