Kuldkogu

Documentide näidised

Arhiiv

Online-
konsultatsioonid

Arvete koostaja

Arvete koostaja

E-kauplejatega vaidluste lahendamiseks avatakse veebikeskkond

15. veebruaril avatakse uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada kõikide Euroopa Liidu e-kauplejatega tekkinud kaebusi, teatas tarbijakaitseamet.

ODR-platvorm hõlbustab nii siseriiklike kui ka piiriüleste tehingutega seotud vaidluste lahendamist.

Avatav ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine kaebuste lahendamine) http://ec.europa.eu/odr on loogiline edasiarendus e-kauplemisele, mis võimaldab internetis sooritatud ostudega seotud vaidlusi lahendada samuti internetipõhiselt.  

Uus keskkond annab tarbijale ka lisakindluse Euroopa Liidus tegutsevatest e-poodidest ostmisel. Kui tarbijal on e-kauplusele pretensioon, mida omavahel lahendada ei õnnestu, võimaldab ODR-platvorm tarbijal ilma eelteadmiste ning minimaalse ajakuluga leida pädev kohtuväline asutus, kes aitab vaidlust lahendada.

„Nii saab näiteks Eestis tegutseva e-kaupleja vastu esitatud ning lahendamata tarbijakaebuse ODR-platvormi abil automaatselt suunata tarbijakaitseameti juures tegutsevale tarbijavaidluste komisjonile, mis on erapooletu kohtuväline vaidluste lahendamise organ,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Mullu tehtud uuringu tulemusena leiti, et iga kolmas tarbija koges internetis ostlemisel probleeme, ent neljandik neist ei esitanud kaebust ega seisnud oma õiguste eest, sest kaebuse esitamist peeti liiga keerukaks ja pikaajaliseks ettevõtmiseks. ODR-platvorm aitab säästa nii tarbijate kui ka kauplejate aega ning raha, mis võiks kohtus kaebuse lahendamisele kuluda.

ODR-platvorm on kasutatav kõikides Euroopa Liidu keeltes ning pakub ka võimalust küsida abi ODR-nõustajatelt. Eestis pakub vajadusel abi ja nõustamisteenust platvormi kasutamisel ning piiriüleste kaebuste lahendamisel tarbijakaitseameti osakond Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus.

E-kaubandusega tegelevate ettevõtjatele on oluline teada, et edaspidi on neil kohustus teavitada tarbijaid võimalusest lahendada tekkivaid vaidlusi ODR-platvormi kaudu. Otselink platvormile peab olema avaldatud kõikide Euroopa Liidus e-kaubandusega tegelevate kauplejate kodulehel.

N3 2018   N2 2018   N1 2018   N6 2017   N5 2017   N4 2017   N3 2017   N2 2017   N1 2017   N6 2016   N5 2016   N4 2016   N3 2016   N2 2016   N1 2016   N6 2015   N5 2015   N4 2015   N3 2015   N2 2015   N1 2015   N6 2014   N5 2014   N4 2014   N3 2014   N2 2014   N1 2014   N6 2013   N5 2013   N4 2013   N3 2013   N2 2013   N1 2013   N3 2012   N2 2012   N1 2012  
03-2018-est    02-2018-est    06-2017-est    06-2017-est    05-2017-est    03-2017-est    03-2017-est    02-2017-est    01-2017-est    03-2016-est    03-2016-est    03-2016-est    03-2016-est    02-2016-est    01-2016-est    06-2015-est    05-2015-est    04-2015-est    03-2015-est    02-2015-est    01-2015-est    06-2014-est    05-2014-est    04-2014-est    03-2014-est    02-2014-est    01-2014-est    04-2013-est    04-2013-est    04-2013-est    03-2013-est    02-2013-est    01-2013-est    03-2012-est    02-2012-est    01-2012-est