23.11.2018 Reede

Pakendiarvestuse loomise põhialused

Käesoleva artikli eesmärk on tuua välja pakendiarvestuse põhimõtted, mida pakendiarvestuse loomisel järgida.

Korrektse pakendiarvestuse loomisel tuleks pakendiettevõtjal lähtuda ettevõtte kauba liikumisest.

Soovitame pakendiarvestus üles ehitada järgmiselt:

  • Alusta dokumendist „Pakendiarvestuse põhimõtted“, mis peaks vastama minimaalselt järgmistele küsimustele. Kes vastutab ettevõttes pakendiarvestuse eest (ametikoht)? Millise taaskasutusorganisatsiooniga on sõlmitud leping? Milliste kaupade pakendamisest tekib deklareeritav pakend? Milliseid pakendiliike kasutatakse? Milliseid korduvkasutatavaid pakendeid kasutatakse? Kuidas on korraldatud veopakendite arvestus (tavapäraselt puitalused)?

Kommentaar: Uue töötaja tööle asumisel on olemas baaspõhimõtted pakendiarvestuse kohta ning uus töötaja omab teadmised ettevõtte pakendiarvestusest kiiresti. Pakendiaruande auditeerimisel saab audiitor lühikese ajaga hea arusaama.

  • Loo Exceli tabelisse tööleht, kuhu on välja toodud Järgmised parameetrid:

Tooteartikli unikaalne kood, tooteartikli nimi, ühik, Kogus müügipakendis, müügipakendi kaal, kaal ühe ühiku kohta. Oluline on mitte unustada teha sama nii müügi, rühma kui ka veopakendi kohta ning lisada kõik pakendiliigid.

Kogus müügipakendis ja müügipakendi kaal on võimalik leida füüsiliselt kaalumisel või küsides tarnijalt/tehaselt kaalumise tulemusi, mis on teostatud enne pakendi Eestisse jõudmist. Kui pakend ei muutu, siis saab kaalu ühe ühiku kohta kasutada ka edaspidistes perioodides. Sel juhul muutub ainult ühikute arv, mis Eesti turule paisatakse. Näiteks paberi ja kartongi pakendimassi lõpptulemuse annabki Eesti turule paisatud ühikute arvu läbi korrutamine pakendimassiga ühe ühiku kohta.

  • Loo eraldi tööleht sisseostetud pakendi kohta. Sisseostetavaks pakendiks on sageli pakkelindid, pakketeip või kile. Sisseostetud pakendit lisatakse kaubale, et kaitsta kaupa edasisel transportimisel või jaotatakse suur kogus pakendatud kaupa väiksemateks erinevate sihtkohtadega saadetisteks. Sisseostetud pakendi puhul on sageli märgitud toote kaal ostuarvele. Kui ei ole, siis soovitame külastada tarnija veebilehte või küsida täspsustusi toote kohta. Eelnimetatud võimaluste puudumisel jääb võimalus sisseostetud pakend ise üle kaaluda.
  • Kui ettevõttes toimub pakendite korduvkasutamine, siis loo selle kohta samuti eraldi tööleht. Korduvkasutatav pakend jõuab pakendiaruandesse siis, kui see ringlusest kõrvaldatakse. Seega on oluline see esile tuua, et vältida üledeklareerimist ning seega ka kõrgemat tasu lepingulisele taaskasutusorganisatsioonile.

Janno Roosimets, 1Aruandlus OÜ

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference