24.11.2014 Esmaspäev

Töövõimetuslehe edastamine ravikindlustuse seaduse järgi

Hinda seda artiklit
(0 hinnangut)

18. oktoobril 2014 jõustus ravikindlustuse seaduse § 53 muudatus, mille järgi muutub 1.jaanuarist 2015 elektroonilise töövõimetuslehe (E-TVL) teenuse kasutamine kõigile tööandjatele kohustuslikuks. E-TVL teenuse kasutamiseks on tööandjal vaja liituda teenusega riigiportaalis.

2014. aastal on E-TVL ja paberil töövõimetuslehed kasutusel paralleelselt. Kui tööandja edastab andmeid elektrooniliselt, ei pea arst töötajale paberil töövõimetuslehte väljastama. Soovitame asutuse sisekorraeeskirjas reguleerida, kuidas töötaja oma haigestumisest ja tööle naasmisest teavitab tööandjat (telefoni teel, suusõnaliselt, e- kirjaga jne).

Alates 01.01.2015 muutub töövõimetuslehtede andmete elektrooniline edastamine tööandjatele kohustuslikuks. Arst ei väljasta enam paberil töövõimetuslehte.


NB! Hetkel saab teenuses töötajate töövõimetuslehti otsida isikupõhiselt. Kõikide tööandja  andmete ootel olevate töövõimetuslehtede kuvamine on arendamisel. Väljatöötamisel on teavitusteenus, millega tööandja saab tellida teavituse tööandaja andmete ootel olevatest töövõimetuslehtedest e-posti või SMS-i teel. Mõlemad võimalused loodame kasutusele võtta 01.01.2015.

Liitumine Äriregistris olevale asutusele

Töövõimetuslehe andmete elektroonilise edastamise teenus on juriidilistele isikutele ja Äriregistris registreeritud FIE- le kättesaadav siin.

Sisenemine riigiportaali toimub ID-kaardi, Mobiil-ID või internetipanga vahendusel. Andmete edastamiseks valige pärast sisenemist esindaja roll.

Palume tutvuda teenuse kasutamise juhendiga.

Ettevõtte registrikaardile kantud isikule (juhatuse liige, ainuõiguslik esindaja) antakse riigiportaali sisenemisel automaatselt ettevõtte administraatori õigus, millega saab kõiki teenuseid kohe kasutada. Kui administraator soovib anda teenuse kasutamiseks õiguse mõnele teisele töötajale, saab seda teha riigiportaalis.

Riigiportaali teenuste kasutamise õiguste haldamise juhend asub siin. Otselingi riigiportaali teenuste kasutamise õiguste haldamisele leiate siit.

Kui riigiportaalis tekib teenuse kasutamise õigustega probleeme, kirjutage riigiportaali kasutajatoele e-posti aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

Tööandja andmete edastamise teenuse kasutamisel tekkinud küsimustele vastab Eesti Haigekassa infotelefonil 16363 või e-maili aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

Liitumine riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutusele

Töövõimetuslehe andmete elektroonilise edastamise teenus asub riigiportaalis.

Sisenemine riigiportaali toimub ID-kaardi, Mobiil-ID või internetipanga vahendusel. Andmete edastamiseks valige pärast sisenemist ametniku roll.

Palume tutvuda teenuse kasutamise juhendiga.

Riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutused vajavad administraatori määramist riigiportaali kasutajatoe abiga juhul, kui seda ei ole varem tehtud või soovitakse administraatorit vahetada.

Administraatori määramise taotlus (vorm .doc või .odt formaadis) peab olema allkirjastatud allkirjaõigusliku isiku/isikute poolt. Taotluse võib saata digitaalselt allkirjastatuna See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või postiga: Riigi Infosüsteemi Amet Rävala 5, 15169 Tallinn Eesti.

Asutuse administraator saab kõiki teenuseid koheselt kasutada. Kui administraator soovib anda õiguse teenuse kasutamiseks mõnele teisele töötajale, saab seda teha riigiportaalis.

Riigiportaali teenuste kasutamise õiguste haldamise juhend asub siin.

Otselingi riigiportaali teenuste kasutamise õiguste haldamisele leiate siit.

Kui riigiportaalis tekib teenuse kasutamise õigustega probleeme, kirjutage riigiportaali kasutajatoele e-posti aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

Tööandja andmete edastamise teenuse kasutamisel tekkinud küsimustele vastab Eesti Haigekassa infotelefonil 16363 või e-maili aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

Liitumine mitteresidendist maksumaksjale

Täpsema info töövõimetuslehtede esitamise võimaluste kohta alates 1.jaanuarist 2015 avaldame hiljemalt 29. detsembril 2014.

Paberkandjal töövõimetuslehe edastamine

Tööandja esitab töövõimetuslehe haigekassale seitsme kalendripäeva jooksul alates töötajalt töövõimetuslehe saamise päevast.

Töövõimetuslehe osale „Täidab tööandja“ märgib tööandja registrikoodi, nime, töötaja põhipalga ja muud vajalikud andmed.

Kõikide haiguslehtede (s.h tööandja makstavate kuni 8 päeva kestvate lehtede) haigekassale esitamine on kohustuslik, sest haiguse jätkumisel lähtub haigekassa esmase haiguslehe infost. Samuti on see vajalik riikliku haigushüvitiste statistika jaoks (s.h lehtede ja haiguspäevade kasutamine) ning haigushüvitiste põhjendatuse järelvalveks.

Haigekassa ei maksa kindlustatule töövõimetushüvitist nende lehtede eest, mis on esitatud haigekassale hiljem, kui 90 kalendripäeva pärast lehele märgitud tööle asumise päeva. Juhul kui töötajal jääb hüvitis saamata tööandja süül, on töötajal õigus lähtuvalt võlaõigusseadusest nõuda tööandjalt tekkinud kahju hüvitamist.

Lisamaterjal:

Töövõimetuslehe lisadokumendid
Kergemale tööle üleviimine
Kokkulepitud töötasu märkimine

Lisainfo

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.