Saata printerisse

Eesti Posti hinnangul ei mõjuta käibemaksumuudatus e-kaubanduse arengut

Omniva kaubamärki kasutava riikliku logistikaettevõtte AS Eesti Post juhatuse liikme Ansi Arumeele hinnangul ei mõjuta alates 2021. aastast kehtima hakkav e-kaubanduse käibemaksumuudatus e-kaubanduse arengut, seejuures loovad muudatused tema hinnangul e-kaubanduse turul õiglasemad tingimused Eesti ja Euroopa kaupmeestele.

"Maksumuudatusega kaotatakse kolmandate riikide e-kaupmeeste maksueelis Euroopa ja Eesti e-kaupmeeste ees. Samas pole muudatus niivõrd radikaalne, et see e-kaubanduse arengut pidurdaks. Pigem loovad õiglasemad tingimused veel paremad võimalused e-kaubanduse kasvuks ka Euroopas ja koduturul, mis on igati tervitatav," ütles Arumeel pressiteate vahendusel

Arumeele hinnangul ei mõjuta käibemaksumuudatus e-kaubanduse arengut olulisel määral. "Maksumuudatus ei muuda e-kaubanduse olemust kui sellist, sest kõik muud e-kaubanduse eelised, nagu suurem kaubavalik, soodsam hind ning mugav kättesaamine, jäävad alles," märkis ta.

"Rahvusvahelise e-kaubanduse hinnaeelis ei tule mitte maksuerisusest, vaid pigem jaekaubanduse kulude ja vahendajate puudumisest," lisas Arumeel.

Alates 2021. aastast lisandub käibemaks alla 22 euro maksvatele kaupadele. Seejuures lisandub kallimatele saadetistele 20-protsendiline käibemaks ka praegu.

"Kuna valdava osa Aasiast tellitava kauba väärtus jääb umbes 1-10 euro piiresse, siis sisuliselt tähendab see kliendile maksimaalselt vaid 1-2-eurost hinnatõusu, mis ostuotust kuigivõrd ei mõjuta," rääkis Arumeel.

"Kindlasti ei tähenda muudatus seda, et iga paarieurost pakki peab klient deklareerima hakkama. Eesmärk on muuta ostukogemus võimalikult mugavaks. Uue käibemaksusüsteemiga arvestatakse käibemaks kauba hinna sisse enamasti juba välismaises e-poes. Sel juhul muutuks olukord kliendile hoopis mugavamaks, kuna igasugune kliendipoolne käibemaksu deklareerimine Eestis kaoks ära ka kallimate kaupade puhul," lisas Arumeel.