Saata printerisse

Kõigepealt töötaja, siis klient

Bloombergi andmebaasi 3000st tehnoloogia firmast vaid 7 on suutnud teha käivet üle 2,5 miljardi dollari. Üks neist on HCL Technologies – käive pealt 4 miljardit dollarit ning seal töötab üle 82 000 inimese. Ehkki paljud neist Indias, kust firma ka pärit, siis tegevuspiirkond on piltlikult öeldes maailm.  HCL Technologies kohta on tehtud Harvardi Ülikoolis juhtumiuuringuid ja nende juhtimiskultuurile viitab Forbes kui “maailma kaasaegseimale”. Mida nad seal Indias õige söövad (loe: teevad), et nad sellise aupaiste ära on teeninud?

HCL Technologies pööras mõned aastad tagasi oma toimimise loogika pea peale. Piltlikult öeldes võeti organisatsiooni püramiid ja pöörati pea peale – eesmärgiga viia vastutust tippjuhtidelt töötajatele. Nad ise kutsuvad seda “Töötajad kõigepealt” filosoofiaks. Ja väidavad, et klient tuleb alles pärast töötajat – kui töötaja teeb tööd pühendumuse ja vastutusega, siis saab ka klient parima toote ja teenuse.

Kuidas nad seda “Kõigepealt töötajad” teevad? Mõistagi koosneb see paljudest tükkidest – kõrged eetika ja töö standardid, tegudes rakendatud (ilmselt mitte ainult sõnades) tugevad väärtused – usaldus, paindlikkus, läbipaistvus ning mitmesugused “nipet-näpet”, mis teevad töötajad elu lihtsamaks (näiteks eraldi inimesed, kes aitavad väljakutsetega toime tulla – midagi coach´i laadset, või siis süsteem, mis aitab toimet tulla igapäeva teemadega, nagu arvete maksmise korraldamine jne).

Raimo Ülavere,
coach,
mindweeper.ee